Tips på bra spön? inför 2008? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra spön? inför 2008?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av carlito Visa inlägg
    Ja du kan fånga all möjlig fisk på det spöt.Kan tänka mig att det spöt är klassat upp till ca 30gram.Då bör du inte kasta beten som väger mer än säg 40g.Ett spö går mycket sällan av vid kampen med fisken så du kan utan tvekan ta en 15kg:s gädda på det spöt.Tänk på att använda slirbromsen på rullen och att inte lyfta in fisken i spöt eller linan så går det bra.
    Ett tips är att om du är intresserad av fiske skaffa dig då en prenumeration på en fisketidning .Där kan man läsa sig till mycket som det är upp till dig som fiskare att sedan testa i praktiken.

Ok, tack för svaret

Jo klart man är intresserad av fiske, har fiskat i många har men mäst metat, och för två år sen köpte jag ett havsspö å är ute ett par ggr om året med båt, men hade varit kul och få andra fiskar och inte bara torsk och sill :P

Kommentera

uglystick

Ursprungligen postat av Skåne Visa inlägg
      Hejsan jag undrar om det finns någon som kan rekomdera hyffsat bra spö/rulle som man kan både ta ål, gädda, havsöring med.
      Kan säga att jag inte är ute efter något havs/båtspö eftersom det jag redan har ett.

Helst ska det finnas i någon bra butik i Malmö/Lund.

Uglysticken e fetast .. Shakespare tror jag märket heter

Gryymt bra o hållbart .

Kommentera

Ett längre spö ger ofta längre kast och är lättare om du ska kasta ut mete med betesfisk. Vill du fiska tex brax vill du inte fiska med ett påkspö så ett 20-40g är kanske lagom om du fortfarande vill vara med i matchen mot de större fiskarna. En billig och bra spö serie som jag vart väldigt nöjd med är shimanos Catana. Men gå till en fiskebutik och känn lite på grejorna och låt inte säljarna betsämma vad du vill ha gör det själv men ta hjälp av dem om de är verkar duktiga och ärliga.
        Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 602 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40