Markeringsflöten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Markeringsflöten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Markeringsflöten

Detta ger mig gråa hår...någon som vet affär på nätet, alternativt affär i göteborgstrakten som säljer dessa markeringsflöten?

If so...så vore jag evigt tacksam.

EDIT - liknande med samma funktion är givetvis också ok.
    Senast ändrad av vordf; 2008-04-07, 22:09.

Ursprungligen postat av vordf Visa inlägg
    Detta ger mig gråa hår...någon som vet affär på nätet, alternativt affär i göteborgstrakten som säljer dessa markeringsflöten?

If so...så vore jag evigt tacksam.

EDIT - liknande med samma funktion är givetvis också ok.
    Varför köpa för dyra pengar när Du kan göra dem själv för en spottstyvel??

Köp två skivor frigolit modell markisolering på byggvaruhuset limma ihop dem för bättre tjocklek och mera styrka och gör en H formad mall i katrong av lämplig storlek, rita ut på frigoliten och skär ut med vass kniv, lacka med orange, gul eller röd servalack så blir det nästan vattentätt, annars grunda med klarlack.

Köp persiensnöre på rulle på samma byggvaruhus linda på lagom mycket lina för dem djup Du normalt fiskar på och använd lämpliga sänken helst inet bly då det är giftigt ta hellre natursten som är både gratis och miljövänligt bara knyta fast i snöret oxh kasta ut på rätt ställe!!

Gissar att Du på det sättet kan få ett halvdussin toppmarkörer för priset av 1 i butik, vilket är en fördel då dessa är förbrukningsvara!!

Kommentera

handhållen GPS är annat alt.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Köpte 4 st sådanna på Sportfiskegiganten i malmö, ring till dom så fixar dom de direkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Varför köpa för dyra pengar när Du kan göra dem själv för en spottstyvel??

Köp två skivor frigolit modell markisolering på byggvaruhuset limma ihop dem för bättre tjocklek och mera styrka och gör en H formad mall i katrong av lämplig storlek, rita ut på frigoliten och skär ut med vass kniv, lacka med orange, gul eller röd servalack så blir det nästan vattentätt, annars grunda med klarlack.

Köp persiensnöre på rulle på samma byggvaruhus linda på lagom mycket lina för dem djup Du normalt fiskar på och använd lämpliga sänken helst inet bly då det är giftigt ta hellre natursten som är både gratis och miljövänligt bara knyta fast i snöret oxh kasta ut på rätt ställe!!

Gissar att Du på det sättet kan få ett halvdussin toppmarkörer för priset av 1 i butik, vilket är en fördel då dessa är förbrukningsvara!!
          Kunde förstås vara en möjlighet men samtidigt så blir alternativkostnaden ganska hög om man skall tillverka själv - givetvis beroende på vad färdigtillverkade kostar - vilket osökt för migt in på frågor till enigma:

Vad kostade markörerna?

Jag tittade på gigantens hemsida men där kunde jag inte hitta dem - men de har dem alltså i butiken?

Kunde förstås vara en möjlighet men samtidigt så blir alternativkostnaden ganska hög om man skall tillverka själv - givetvis beroende på avd färdigtillverkade kostar

Kommentera

Petflaska (dricksflaska i plast) Några meter angelina typ en kraftig mutter eller liknade tyngd ej bly...

Har alltid det i båten. Tappade ett spö en gång, slängde i en flaska. Draggade där flaskan låg och napp ett spö på draggen och det var mitt.

Kommentera

Ursprungligen postat av TP Visa inlägg
              Petflaska (dricksflaska i plast) Några meter angelina typ en kraftig mutter eller liknade tyngd ej bly...

Har alltid det i båten. Tappade ett spö en gång, slängde i en flaska. Draggade där flaskan låg och napp ett spö på draggen och det var mitt.

Haha fränt om du fått upp nån annans spö i stället.
              I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
              Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Kanske bättre att dragga spön och sälja dessa.

Kommentera

Jag har nu införskaffat 4 st markeringsföten av den typen som jag hade på bild. 59kr/st kostade de och inhandlades på sportfiskebutiken i k-center kållered.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 602 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TomHiddleston  
                  Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40