Mot slutet av oktober har jag blivit rekommenderad att prova kustfiske efter öring utefter Sundsvallskusten. Jag provat mycket annat tidigare såsom Lax- och öringsfiske i Ljungan och Indalsälven men fisket har varit knapert i år. En Lax i våras (8,5 kg) är väl egentligen det enda resultatet värt att tala om från de två älvarna i år. Min fråga är då följande. Kan ni rekommendera något drag som kan vara gångbart för kustfisket i år? Färg? Skeddrag? Övrigt?
Kan väl också nämna att en yrkesfiskare i år har fått tillstånd av Länsstyrelsen att sätta ut fem Laxfällor vid Ljungans mynning och att åtminstone HANS fiske ryktesmässigt varit riktigt bra i år. Pratade med ett par herrar som lägger ned rätt mycket tid och pengar på att sätta ut Lax i Ljungan och de var INTE glada.
Lycka till med fisket!
Kan väl också nämna att en yrkesfiskare i år har fått tillstånd av Länsstyrelsen att sätta ut fem Laxfällor vid Ljungans mynning och att åtminstone HANS fiske ryktesmässigt varit riktigt bra i år. Pratade med ett par herrar som lägger ned rätt mycket tid och pengar på att sätta ut Lax i Ljungan och de var INTE glada.
Lycka till med fisket!
Kommentera