Craddle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Craddle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Craddle

tjenare, någon som vet vart man kan få tag i en craddle i sverige eller finns det inga att köpa i affär, alternativt någon som sitter på en bra konstruktions skiss?
    LordPike

Du har nog rätt tur nu.
    AttitudeBaits har några hemma ,riktigt fina.
    Senast ändrad av Jimmiee; 2007-11-26, 21:03.
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

snacka med Dansken han har ... jag har sätt dom och dom ser jävligt najs ut
      www.andreelures.se

Kommentera

fan va gott, blir o ringa till våran galne dansk, hur mycke går dom loss på?

Kommentera

Craddle

Jag har hemma 2 st Frabill Musky Craddle och de går los på 999.- Tyvärr är det xtremt dyra i frakt från USA pga skrymmande storlek.

Kommentera

Lyfter denna tråd då det snart är dags att börja jaga gädda igen och ingen Craddle har jag fått tag på , så kollade jag på Pikelords film "The last saga" ikväll och kom ihåg detta faktum, trevlig film också så en mysig lördagkväll

Så den som användss i filmen verkar ha funnits på AB men enligt deras site finns den inte längre, kommer kanske igen men var finns det för andra varianter och kanske någon som har en GDS beskrivning?!

Tacksam för tips och besked gärna en länk eller adress och pris om möjligt

Kommentera

Gör-det-själv-varianten, i princip är det en enkel sak att få ihop. Den trassliga biten är att finna ett nätmaterial av nåt så när rätt typ. Jag vet en kille fick gjort en av gäddvagga ett latex belagt nät av den typen som används som halkskydd under mattor. Själv har jag aldrig sett ett halkskydd av den typen som jag skulle vilja använda till C&R, men han hade visst funnit någon kvalité som fungerade väl. Med facit i hand lutade han nog åt att det var en grej som kanske var enklast att köpa fix färdig för sitt ändamål.

Kommentera

På Lundgrens finns där hyffsat stora håvnät att köpa, dock kostar det också (789kr för 86x102cm nät). Som handtag kan man säkert använda tjockare stål- eller plaströr.

Ett annat alternativ är att väl att beställa en komplett cradle ifrån staterna. Cabelas, Muskyshop.com, Jannsnetcraft.com m.m

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
                  På Lundgrens finns där hyffsat stora håvnät att köpa, dock kostar det också (789kr för 86x102cm nät). Som handtag kan man säkert använda tjockare stål- eller plaströr.

Ett annat alternativ är att väl att beställa en komplett cradle ifrån staterna. Cabelas, Muskyshop.com, Jannsnetcraft.com m.m
                  Så rätt, fanns på de ställena och priserna skilde rejält från ca 30 USD till ca 80 USD tycker dock att den billigare ser vettigare ut då den iaf ser smidigare ut http://www.jannsnetcraft.com/cradle-net/ sedan denna från Cummings som även borde gå att få in i Sverige, vem är agent för Cummings här?

Kommentera

hur svårt kan det va,, lite myggnät o 2 rundstavar o en häftpistol typ,, ca kostnad 75kr eller hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 427 svar
                    239 765 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg emilone
                    av emilone