Helt orörd Amb 6000C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt orörd Amb 6000C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helt orörd Amb 6000C

Hej!

Fick av en ren slump händerna på en i princip aldrig rörd Ambassadeur 6000C i en urbutik. Finns inte en enda prick eller repa på hela rullen. Inte ens nya rullar är i så perfekt skick!

På rullfoten står det tryckt: 740803. Åldersuppgift på den?

Rullen i sig har förstås svarta gavlar. Gavlarna är lätt fasade. Veven är kort med kromad motvikt och linspridarlöparen är plan på fram och baksida. I mina ögon så är rullen en av de finaste modeller Abu tillverkat!

Skall lägga upp bilder så snart jag får tillbaks min kamera. Skall jag göra någon/ra modifieringar eller låta den vara?

Fick även med ett orört spö ABU BASIC 1112S 15-30 g med stålringar, samt ett 20-tal aldrig använda spinnare, några helt okända för mig. När jag tagit bilder så skall ni få ge mig svar på vad de är för något.

/K

sigpic

Ånej ingen åverkan på den! Låt den vara i originlskick på hyllan. Den är från 1974.
    Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
    Hej!

Fick av en ren slump händerna på en i princip aldrig rörd Ambassadeur 6000C i en urbutik. Finns inte en enda prick eller repa på hela rullen. Inte ens nya rullar är i så perfekt skick!

På rullfoten står det tryckt: 740803. Åldersuppgift på den?

Rullen i sig har förstås svarta gavlar. Gavlarna är lätt fasade. Veven är kort med kromad motvikt och linspridarlöparen är plan på fram och baksida. I mina ögon så är rullen en av de finaste modeller Abu tillverkat!

Skall lägga upp bilder så snart jag får tillbaks min kamera. Skall jag göra någon/ra modifieringar eller låta den vara?

Fick även med ett orört spö ABU BASIC 1112S 15-30 g med stålringar, samt ett 20-tal aldrig använda spinnare, några helt okända för mig. När jag tagit bilder så skall ni få ge mig svar på vad de är för något.

/K

Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Okej, det är så lätt att fotnumret är lika med rullens tillverkningsår!

Funderar i de banorna, har inga planer på att använda den och då är det förstås meningslöst att påverkan den med trimning.

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
      Ånej ingen åverkan på den! Låt den vara i originlskick på hyllan. Den är från 1974.
      sigpic

Kommentera

Sälj skiten till mej för en femhundring ingen vits med o ha junk på hyllan
        En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Tryck in smoothies bromsbelägg i den så blir den helt kanon, sen går det att bygga om den helt till UC-spole mm och få i princip en rocket i snyggare tappning. Smoothies är dock nödvändigt, speciellt om du ska använda flätlina på den. Sen lagren kan gärna få ligga i ett bad med aceton och rengöras och sen smörjas med rocket fuel. Även keramlager från UT eller kullagergrossisten med dimension 3x10x4 skulle höja prestandan med väldigt lite pengar, ca 40kr / lager från kullagergrossisten. Har lager från dom i 3 av mina rullar och det är en klar förbättring jämfört med orginallagren. Har själv byggt om en 5000c till en vassare rocket i princip, se mitt galleri för bilder om du vill ha inspiration

mvh Henke
          Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
            Okej, det är så lätt att fotnumret är lika med rullens tillverkningsår!

Funderar i de banorna, har inga planer på att använda den och då är det förstås meningslöst att påverkan den med trimning.
            En sån rulle ska helt klar användas Sälj den till mig så kommer den användas flitigt, det vill jag lova. Den hamnar i goda händer hos Piken också, det är en sak som är säker
            Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Henk Visa inlägg
              En sån rulle ska helt klar användas Sälj den till mig så kommer den användas flitigt, det vill jag lova. Den hamnar i goda händer hos Piken också, det är en sak som är säker
              Ånej, en sån rulle i supermintkondition ska sparas, skall man ha en rulle i oldstyle så bygger man från scratch med tex rocket som grund!
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Tar emot att se en sån fin rulle stå på hyllan men jag får nog medge att du har rätt Wreck.
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                  Ånej, en sån rulle i supermintkondition ska sparas, skall man ha en rulle i oldstyle så bygger man från scratch med tex rocket som grund!
                  Jo men då är förutsättningen att den har några kompisar på hyllan. Annars kan dom börja ärga
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Kul..En av de vackraste rullarna enligt min uppfattning..Tyvärr blev min stulen..Bevara mintkondisen..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 431 svar
                    240 524 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01