Köpråd Multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd Multirulle

Hej!
    Jag hade tänkt att köpa en multirulle för spinn och lättare JB.
    Jag fiskar oftast vid kusten.

De rullar som faller mig i smaken är Pflueger President, Pflueger Summit och Pflueger Supreme, Ambassadeur REVO Inshore eller STX, Samt Shimano Curado.

Fan det är så svårt att välja.

Kan någon snäll admin flytta denna till Spinn/Jerk - Utrustning
    Tack

Kommentera

[QUOTE=mdlarsson;302612]Hej!
      Jag hade tänkt att köpa en multirulle för spinn och lättare JB.
      Jag fiskar oftast vid kusten.

De rullar som faller mig i smaken är Pflueger President, Pflueger Summit och Pflueger Supreme, Ambassadeur REVO Inshore eller STX, Samt Shimano Curado.

Fan det är så svårt att välja.[/QUOTE

Ja har en Revo den svarta till Jerk är den ju för klen men till öring på kusten å jigga efter abborre Gös funkar den ju som å veva i smör.
      Annars är väll en calcutta i 200 serien eller en Record 50 inge dåliga grejer.

Kommentera

har kört ett pass med president rullen
        grymmt skön rulle perfekt kast kanon
        rekomderas
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Normalt använder jag en amb 6600 cl rocket till tyngre kustmete och jerk. Den rulle som jag tänker införskaffa nu är till spinn och lättare jerk upp till 60g. Jag har läst att både revon och presidenten skulle vara bra även till lätta beten. Det vore skönt att slippa haspeln om man blir sugen på en liten spinnare.

Kommentera

Vaaarning för reklaaaam:

En Amb JB med UT Pike Perfomance hanterar 7gramsspinnare och 150grams bulldogs lika bra, och den håller. Inga bärande delar av plast, och högfartssystemet pallar för våldsam acceleration inte bara de första 100 kasten och sen klarar kontruktionen ryck och knyck längre än andra rullar.

- Om man undantar Shimanon, var tror du de andra rullarna tillverkas?
            www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
              Vaaarning för reklaaaam:

En Amb JB med UT Pike Perfomance hanterar 7gramsspinnare och 150grams bulldogs lika bra, och den håller. Inga bärande delar av plast, och högfartssystemet pallar för våldsam acceleration inte bara de första 100 kasten och sen klarar kontruktionen ryck och knyck längre än andra rullar.

Får väl spä på reklamen lite, fick mitt tröskverk till ProRocket att bli riktigt trevlig att hantera.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                Vaaarning för reklaaaam:

Pflueger trodde jag tillverkades i usa, revon i korea eller nåt sånt.

Vad skulle det kosta att modda min 6600 Cl rocket. Det skulle vara skönt att ha en rulle som klarar nästan alla typer av fiske. Jag har hört mycket bara om amb 1500 2500 osv. men jag gillar inte att kasta utan kasttangent och många 70'talare saknar det även om jag vet att det finns med röd kasttagent ibland.

Men tänk på att denna rulle främst skall användas till lätt jb och vanligt spinn.

Kommentera

[QUOTE=Danne67;302914]Får väl spä på reklamen lite, fick mitt tröskverk till ProRocket att bli riktigt trevlig att hantera.

/D[/QUOT
                  Håller helt med har en likadan rulle med trim från ut. Rena drömmen att kasta med.
                  Erare humanum est

Kommentera

Dags att väcka tråden till liv igen, så här gick det. Jag köpte tre rullar, En President en Curado och en Citica. Jag tycker bäst om att kasta med Presidenten, Curadon och Citican är likvärdiga men Curadon känns mest gedigen av alla rullarna. Shimanos sätt att komma åt bromsen är också smidigare. Vilken jag ska behålla får vi se. Funderar även på en Scorpion 1000.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 430 svar
                    240 436 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01