Jag väljer beten som jag brukar få fisdk på och tror sedan stenhårt på dom men att prova nått nytt e kul de me.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Konsten att välja bete !?!?!
Collapse
X
-
Grejen är ju att det finns en miljon kriterier att gå efter..Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggJag tycker de är tvärt om helt klart..
Är de grumligt i vattnet vill jag ha en färg de lättare kan se ..
Om de är klart vatten så kör jag gärna typ färger som abborre och walleye...
Väljer favoriterna först som Foppa och sen prövar jag mig fram vad som är bäst för dagen.
föda, ljus, färg, tid på dagen, motsols, medvågs, halter av ditt och datt här och där..
Men många fiskesidor och andra rekomenderar en att tänka så
som jag just så, och det gör jag... Funkar som en klocka=)
Antar att "rätt & fel" inte finns inom detta...
Hoppas du lyckats med dina färgval oxå broder![...Jag har inga fönster, men ser ut som FAN ändå...]
Kommentera
-
Gör nog som dom flesta. Favoriterna först. Funkar det inte så är det bara att gå igenom allt man har.. Kom precis hemfrån en fisketur och fick lov att gå igenom bra många beten innan jag hittade de rätta. Gäddorna är nå sjukt galna nu. Docka ingen över 5
Kommentera
-
Joda ,jag lyckas med de redan...Ursprungligen postat av Dobbermann Visa inläggGrejen är ju att det finns en miljon kriterier att gå efter..
föda, ljus, färg, tid på dagen, motsols, medvågs, halter av ditt och datt här och där..
Men många fiskesidor och andra rekomenderar en att tänka så
som jag just så, och det gör jag... Funkar som en klocka=)
Antar att "rätt & fel" inte finns inom detta...
Hoppas du lyckats med dina färgval oxå broder!
Men spelar färgen värkligen så stor roll??
Fattar bara inte hur man kan sätta på ett mörkt bete när de är grumligt i vatten..
De funkar iallfall inge bra där jag fiskar i stockholmsskärgård....Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
I humusfärgade grumliga vatten är det fluofärger, självlysande samt glitter som gäller. Betena måste göra reklam för sig om man vill få dem upptäckta av predatorerna.
Till gädda har ett egen preparerat UTÖ varit nära nog alltid varit första valet. Vid kallt vatten har ett specialmoddat Skeddrag gjort susen. Ibland har ett Siljansdrag varit god back up de gånger UTÖ eller Skeddraget falerat. De mer naturenligt färgade wobblerna har varit för ”snälla” och snälla gossar får inte kyssa vackra flickor.
Nu kommer jag framledes att fiska i klarare vatten och då kommer de gamla specialarna få stå åt sidan tills jag hittat den nya koden.Senast ändrad av BeBest; 2007-07-06, 22:35.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Beror på vad som funkat i vattnet tidigare under samma årstid, kör gärna olika beten om det är flera som fiskar, för att se vad som funkar bäst för dagen.
Om man fiskar på nya platser som man inte vet bottenförhållanden på så gärna en jigg med krokarna uppåt om man fiskar rovfisk, så man kan lära sig djupet på platsen.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
håller med jenk, men med byt ut pig mot "valfritt handgjort och skitdyrt träbete med något rosa på".Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggPig i alla situationer. Farg spelar ingen roll
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-