gäddwobbler för trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddwobbler för trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
    Tackar för alla råd och förslag på wobblers.

Nu tror jag att spenderar byxorna ska på!!

Men angående olika wobbler och klart/grumligt vatten här ni upplevt någon skillnad där?
    Jag är mest van vid grumliga vatten och där funkar beten med skrikiga färger bäst, gärna med rasselkulor. I klara vatten så ska du nog gå mer på naturliga färger..
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

den tigerfärgade swimwhizz leverar ofta gäddor. hade jag enbart fått använda en wobbler en hel dag så hade den lega bra till.

Kommentera

Nu har jag ingen större erfarenhet av just gäddtrolling eftersom man inte får trolla vid de områden jag fiskar, men det är klart att man "fuskar" lite och trollar sig ut från viken innan man ska till nästa ställe. Så jag går efter mina erfarenheter vad gäller det samt det vanliga spinnfisket. Ha till en början ganska stor variation vad gäller storlek, färgerna brukar jag till en början köra efter vattensikt och väder, men funkar det inte så börja laborera. Om du inte gör det så kommer du att ångra dig om resultaten uteblir.

Testa wobblers som Strike giant (även deep varianten), Westin, Stunner, cisko kid, zalt, zam (finns en nyutkommen djupgående variant) mm. Testa även ledade wobblers samt göswobblers typ Cotton Cordell Deep red finn och bomber 25A.

Vad gäller fiskens skygghet för färger så tycker jag att den kan vara lite skinkig och ofta bara följa betena i väldigt klart vatten. Men oftast så är det de naturtrogna färgerna de oftast följer, de skrikiga brukar de mer lacka ur på. Så testa en skrikig fär om det är trögt eller om du tror att de bara följer efter lite på avstånd. Tänk också på att det är sämre sikt på djupare vatten så på de riktigt djupgående prylarna tror jag att färgen spelar mindre roll än
        på de beten som håller sig på 2-3 meter. Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 420 svar
        239 038 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman