abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abborre

e det ngn som vet ngra bra abborr-wobblers?

smoking kills! so do i!

Re: abborre

Originally posted by rapala

smoking kills! so do i!
    Jiggar oftast borre men man kan tänka sig att en liten vobbler med riktigt ettrig gång vore att föredrag. Iaf så länge borren är på hugget.

//K
    BJ@

Kommentera

abu terminator har funkat bra för mig. storlek 7 cm
      BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

Re: abborre

Originally posted by rapala

smoking kills! so do i!
        Hmm! Prova med fatrap och minifatrap! Dem känner du säkert till rapala!

Kommentera

jag gillar inte mini fatrap, men jag har 2 st 3cm countdown som jag fått mycket abborrar upp till 6hg på, andra bra är 5cm fat rap, och andra smårapala, ett "trick" som jag brukar använda är att ta bort de två trekrokarna och fästa en lite större krok i 3 st fjäderringar där magkroken sitter, det blir mycket lättare att kroka av, och de större sitter bättre. Om du ska köpa de små trecentimetarna och femcentimetarna så kom ihåg att kolla att det är countdown, de flytande väger ingenting, och är helt omöjliga att kasta till och med med det minsta ul-spöt. andra bra är de minsta nilmasterwobblersarna. Out-spinner, vad använde ni för drag när den där stora tog ?

Kommentera

Originally posted by Foppa
            jag gillar inte mini fatrap, men jag har 2 st 3cm countdown som jag fått mycket abborrar upp till 6hg på, andra bra är 5cm fat rap, och andra smårapala, ett "trick" som jag brukar använda är att ta bort de två trekrokarna och fästa en lite större krok i 3 st fjäderringar där magkroken sitter, det blir mycket lättare att kroka av, och de större sitter bättre. Om du ska köpa de små trecentimetarna och femcentimetarna så kom ihåg att kolla att det är countdown, de flytande väger ingenting, och är helt omöjliga att kasta till och med med det minsta ul-spöt. andra bra är de minsta nilmasterwobblersarna. Out-spinner, vad använde ni för drag när den där stora tog ?
            Japp jag vet att dem flytande inte väger någonting! Men dem är bra att använda vid dragrodd för regnbåge och öring! I P&T vatten! Testa firetiger färgen på minifatrap! OBS dragrodd eller trolling! Jag kan nästan garantera att man får abborre!

Kommentera

Själv har jag fastnat mycket för NilsMasters små wobbler. De har en väldigt grov gång och brukar locka till sig fisk.

Kör mycket med dom när jag fiskar regnbåge också.

Kommentera

har

jag har i snitt 2 av varje av samtliga rapala men tar mest borre med min jointed firetiger 9g!!!

Kommentera

Re: har

ABU terminator 3 g. 5 cm e öcerelägset bäst. fantastiskt bra drag, bäst i färgen orange/blå.
                  Skitfiske på er/ Perchman

Kommentera

Re: Re: Re: abborre

Originally posted by Out_spinner
                    Kan berätta att jag har tagit Abborre på Rapala Magnum. Inte en utan många. Detta händer i stort sett bara i sjon uppe vid stugan i Hälsingland. Dom är som galna abborrarna där. En väns Morfar tog en gång en abborre på 2.8 Kg i den sjön. Nu var detta många år sedan men stora borrar går det där. Det vet jag av erfarenhet. En vän till mig tappade en riktigt maffig abborre i den sjön för ett par år sedan. Det var lugnt och stilla en kväll och vi rodde drag utanför en liten djupkant med en skillnad på ca 5 meter. Det small till i kompisens spö och vår första tanke var "Åh va roligt! Äntligen en gädda över 5-6 Kilo. Men vid båten såg vi den stora lite runda skuggan i vattnet och det sa pang så var linan av. Fråga mig inte vad han använde för lina men av gick den. Den kvällen var lång och det ända man tänkte på var just den där Abborren som hade gett oss en riktig nit lott. Om man ändå landat den i båten! Lite större färgglada ytgående flugor som jag normalt skulle använda för gädda går också riktigt bra på dom abborrarna då dom vissa kvällar uppehålelr sig vid en udde. Det kokar i vattnet dessa kvällar! Man får "Abborfrossa" och bara står och skakar och vet inte ens vart man ska kasta / Spinner
                    Japp, borrar modell större tas även på "gäddbeten" Man för att kasta 100gr jerkbait (som funkar även de på borre) så använder man ju ofta utr. modell grövre vilket tar bort thusningen med borrefiske lite.

//K
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar