Hjälp med val av utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med val av utrustning

Har börjat fiska lite oftare nu, och känner att min "Abu insjö" inte räcker till särskilt långt. Hade tänkt införskaffa lite nya saker, funderar på detta paketet:

Har aldrig hört talas om sjösländan innan, men var inne i affären och klämde lite på det innan idag, och det kändes riktigt trevligt. Skall väl användas till allt möjligt, främst kasta/trolla gädda och förhoppningsvis någon gös.

Tanken är att jag också skall komplettera med ett lite lättare spö, med betesvikt på upp till 15 gram att försöka dra några borrar på, men det blir förmodligen inte förens vid nästa löning. Om jag slänger på en 0.17/0.19 flätlina kan jag väl använda denna rullen till det med?

Har ni några förslag på andra saker, som passar bättre till vad jag ska använda det till? Handlar helst på sportfiskehörnan, men finns det några fina erbjudanden någon annan stans är jag naturligtvis inte blyg.

Mvh, Andreas

Okej, då ingen här tycks ha någon åsikt om sjösländan får jag väl gå vidare. Har funderat lite till, läst lite till, och kommit fram till att Shimano tycks vara det som folk är över lag mest nöjda med. Skall slå till på en Exage rulle.

Däremot har jag det lite knivigare på spöfronten. Pengarna räcker inte riktigt till. Därför undrar jag vilket spö ni hade valt, utav:

Shimano Beastmaster
    Shimano Forcemaster
    Berkley Lightning rod

Spöet skall användas till vad jag skrev i föregående inlägg.

Mvh, Andreas

Kommentera

ang. sjösländan så har jag användt mitt i ca 10år men då har jag haft det till laxfiske och jag är helnöjd med det det är ett 12fots 60-120gr....
      Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Bryna Visa inlägg
        Har börjat fiska lite oftare nu, och känner att min "Abu insjö" inte räcker till särskilt långt. Hade tänkt införskaffa lite nya saker, funderar på detta paketet:

Har aldrig hört talas om sjösländan innan, men var inne i affären och klämde lite på det innan idag, och det kändes riktigt trevligt. Skall väl användas till allt möjligt, främst kasta/trolla gädda och förhoppningsvis någon gös.

Tanken är att jag också skall komplettera med ett lite lättare spö, med betesvikt på upp till 15 gram att försöka dra några borrar på, men det blir förmodligen inte förens vid nästa löning. Om jag slänger på en 0.17/0.19 flätlina kan jag väl använda denna rullen till det med?

Har ni några förslag på andra saker, som passar bättre till vad jag ska använda det till? Handlar helst på sportfiskehörnan, men finns det några fina erbjudanden någon annan stans är jag naturligtvis inte blyg.

Mvh, Andreas
        Tjenare Andreas!

Jag har ett Jerk-spö från Sjösländan - Riktigt fint spö. Jag tror nog att deras produkter är bra.
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Nu är det klart, blir en Shimano Exage rulle, storlek 2500, samt ett Shimano Beastmaster spö, 9" betesvikt 15-40. Paketpris, 1700 spänn.

Blir till att komplettera med ett lättare spö vid nästa löning då detta blev lite dyrare än planerat.

Mvh, Andreas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 432 svar
          240 600 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg engqvist