Nya Revo modeller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Revo modeller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Revo modeller

The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.

Oooo Fan! Intressant Hoppas bara Abu säljer dem i svedala sedan.
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Knappast att alla modellerna dyker upp i Sverige, det finns nog inte marknad för det.

Synd att de inte kom med en specialförstärkt rulle med bussningar för Jerk-fiske. Man trodde ju att Revon skulle funka för jerk då den verkar vara stadigare än de flesta andra lågprofilare, men det verkar ju ha blivit en bunt kvaddade rullar redan tyvärr.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
        Knappast att alla modellerna dyker upp i Sverige, det finns nog inte marknad för det.

Synd att de inte kom med en specialförstärkt rulle med bussningar för Jerk-fiske. Man trodde ju att Revon skulle funka för jerk då den verkar vara stadigare än de flesta andra lågprofilare, men det verkar ju ha blivit en bunt kvaddade rullar redan tyvärr.
        Det går ju att få en Revo att funka även för jerk och för HÖ-fiske i bräckt och saltvatten, men det kräver en del ingrepp. Det första att göra är att lägga en bit tape under linan så att inte vatten kan rinna rätt ner i rullen, då har man ökat livslängden med flera 100%. Sen kan man fortsätta med diverse komponentbyten (lagren i första generationen tål inte vatten), men den svaghet som är svår att komma åt är ramverket, vars uppbyggnad gör mig lite tveksam om det handlar om ryck och knyck. Nu skall jag i ärlighetens namn medge att jag inte har hörttalas om några haverier i bärande delar, så Ni som har Revorullar, fortsätt dänga fett och berätta hur det går.
        www.utreel.com

Kommentera

Jag har hållit tyst om min Revo, tills nu. Tänkte ge dem en chans att göra rätt för sig innan jag sa något ont, men den har de fått... Och bränt!

Jag köpte en Revo STX så fort de kunde levereras till butiken hemma. Jag hoppades verkligen att den skulle kunna leva upp till reklamen och snacket från abu att den skulle hålla för jerkfisket... Det som talade för den var ju bl.a att de vågade sig på att ge tio års garanti.

Jag hörde de första missljuden redan efter typ fem pass, men i butiken sa de att det nog inte var någon större fara, och att jag skulle fiska vidare några pass till. Rasade den ordentligt så skulle det bli lättare att reklamera, än ett litet missljud från lagren. Som tur är brukar jag ha med mig en reservrulle, för Revon höll inte fem turer till, sen tvär-nöp ena lagret! Vad får man skickat från ABU? Samma skitlager, fast de tjatat om att de har lärt sig att trimma rullar! Det borde inte vara nåt snack, rullen skulle bara tas in och trimmas med de bästa delarna de kan hitta, men Abu verkar inte ha en susning om hur viktigt det är med nöjda kunder... Jag börjar fundera på att kräva pengarna tillbaka, och skicka efter en daiwa till, eller en Cabo från staterna i stället. Abu i Sverige känns som ett skämt, tyvärr.

ps. Jag hade dessutom tejpat innervarven, både för att slippa bräckvatten i rullen, och för att linan ska greppa bättre.

// Peter
          mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
            Jag har hållit tyst om min Revo, tills nu. Tänkte ge dem en chans att göra rätt för sig innan jag sa något ont, men den har de fått... Och bränt!

Jag köpte en Revo STX så fort de kunde levereras till butiken hemma. Jag hoppades verkligen att den skulle kunna leva upp till reklamen och snacket från abu att den skulle hålla för jerkfisket... Det som talade för den var ju bl.a att de vågade sig på att ge tio års garanti.

Jag hörde de första missljuden redan efter typ fem pass, men i butiken sa de att det nog inte var någon större fara, och att jag skulle fiska vidare några pass till. Rasade den ordentligt så skulle det bli lättare att reklamera, än ett litet missljud från lagren. Som tur är brukar jag ha med mig en reservrulle, för Revon höll inte fem turer till, sen tvär-nöp ena lagret! Vad får man skickat från ABU? Samma skitlager, fast de tjatat om att de har lärt sig att trimma rullar! Det borde inte vara nåt snack, rullen skulle bara tas in och trimmas med de bästa delarna de kan hitta, men Abu verkar inte ha en susning om hur viktigt det är med nöjda kunder... Jag börjar fundera på att kräva pengarna tillbaka, och skicka efter en daiwa till, eller en Cabo från staterna i stället. Abu i Sverige känns som ett skämt, tyvärr.

ps. Jag hade dessutom tejpat innervarven, både för att slippa bräckvatten i rullen, och för att linan ska greppa bättre.

// Peter

Har skrivit detta innan...Revo är knappast någon jerkrulle, inte heller är Curado o motsvarande rullar detta. Sen att ABU, Normark osv utger dem för att vara det är beklagligt. De är framtagna för bass-fiske och det är knappast något tyngre fiske. Sen att butiken låter dig gå med en rulle som inte verkar vara frisk är beklagligt eller rättare sagt dåligt.

Kommentera

Nja, jag klagar inte det minsta på bemötandet i butiken, jag hade valet att lämna in den direkt, men med risk att det skulle ta en jävla tid innan Abu hade kollat den och åtgärdat felet, så tipset var att köra några pass till som sagt, för att se vad som hände, om missljuden blev värre/ extremt lätthörbara för abu, alternativt att den skulle rasa, för då skulle de inte kunna göra annat än att åtgärda felet direkt. Sen att det känns rätt klart att revon kanske inte är krallig nog för jerk är ju ändå Abu:s problem, de promotar den som det, skryter över sina nya super-doningar, och ger tio års garanti, men skiten blir rundfiskat av en okuma för en tiondel av priset...
              mer minor i trålarna

Kommentera

Har jerkat med en Curado i tre-fyra år, och den har fått jobba! Det jag har gjort på den är bara att skölja den i sötvatten nån gång ibland, och plockat isär det enklare och rengjort och oljat en gång om året. Den har funkat perfekt, trots att det är en lågprofilare!
                mer minor i trålarna

Kommentera

Man kan ju undra hur ABU tänker när de slänger i lager som inte ens pallar tio turer i Östersjöns bräckvatten? Pinsamt..

Kommentera

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
                    Har jerkat med en Curado i tre-fyra år, och den har fått jobba! Det jag har gjort på den är bara att skölja den i sötvatten nån gång ibland, och plockat isär det enklare och rengjort och oljat en gång om året. Den har funkat perfekt, trots att det är en lågprofilare!
                    Klart att LP-rullarna kan hålla, det jag ville påpeka är att de inte är gjorda med jerkfiske i åtanke. Däremot stör jag mig på att de marknadsförs som sådana i Sverige av någon anledning..alla vill väl kapa åt sig av den rådande jerktrenden antar jag. Klart att det är lockande o köra med en fräck kullagerspäckad Lp. De ligger ju bra i handen osv, men man bör nog dimensionera lite mer efter tänkbara påfrestningar. Är själv ytterst förtjust i lågprofilrullar, har ägt både Curado, Chronarch o numera Revo o tycker att samtliga är utmärkta rullar för lätt fiske.

En dålig jämförelse är väl följande... En torskfiskare i Öresund som står och rycker 80 grams pilkar fiskar knappast med en LP rulle, utan ngt som är anpassad för betsvikt, fiskesätt osv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 225 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13