Vilket ekolod/gps/elsnurra - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket ekolod/gps/elsnurra

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket ekolod/gps/elsnurra

Ska köpa ett ekolod som funkar bra till fiske i mindre sjöar maxdjup 20m undrar om ni har några tips funderar på ett humminbird men ge gärna tips... har även funderat på garmins billigare men integrerad gps?
    beträffande elsnurra såg jag en annons på blocket man monterar den på riggen på större snurra

såg riktigt kul ut eller ska man satsa på frontmonterat?

Det såg ju grymt ut med den elmotorn..
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Magistern Visa inlägg
      Ska köpa ett ekolod som funkar bra till fiske i mindre sjöar maxdjup 20m undrar om ni har några tips funderar på ett humminbird men ge gärna tips... har även funderat på garmins billigare men integrerad gps?
      beträffande elsnurra såg jag en annons på blocket man monterar den på riggen på större snurra

såg riktigt kul ut eller ska man satsa på frontmonterat?
      Satsa på en kombi från Garmin för den användningen, kör själv med en 188C och den funkar fint.

Skulle satsa på en frontmonterad då det inte är bra att ha något "skrot" monterat på växelhuset som ökar motståndet genom vattnet under transportkörning, men det är jag det.

Kommentera

Kör frontmonterat, konstruktionen på bilden tycker jag ser ut som om elmotorn kommer över vattnet, alternativt att vanliga gräddvispen kommer alldeles för långt ner och ger extra motstånd i vattnet.

/D

Kommentera

Tackar så hjärtligt fick för mig att humminbirds lod var bra att (vid vinkel)se egna beten ngt ja aldrig lyckades med på mitt garmin x51?

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
            Kör frontmonterat, konstruktionen på bilden tycker jag ser ut som om elmotorn kommer över vattnet, alternativt att vanliga gräddvispen kommer alldeles för långt ner och ger extra motstånd i vattnet.

/D
            Har aldrig sett denna konstruktion tidigare, kan det inte vara som så att den helt enkelt är felmonterad?? Om man vänder på den så den kommer under bärplanet, och bakom proppen så borde det funka. Ja förutom att den kommer att skäla massa effekt för bensinmotorn..

//Abel
            http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Satsa på en kombi från Garmin för den användningen, kör själv med en 188C och den funkar fint.

Skulle satsa på en frontmonterad då det inte är bra att ha något "skrot" monterat på växelhuset som ökar motståndet genom vattnet under transportkörning, men det är jag det.
              Du Rospigg, hur funkar nya båten?
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                Du Rospigg, hur funkar nya båten?
                Tackar som frågar

Den funkar kanonbra och jag börjar få iordning alla prylar nu och har även dragit första firrarna (gädda dock) men snart är det dags att montera på trollingprylarna och ge sig ut på Ålandshav och köra efter silver

Måste säga att Lars Sköld har fått till en riktig fullträff med sina Rival/Rocad båtar dem är helt perfekta för oss fisketokar

Ska lägga upp några bilder framöver när den är fulkittad och komma med en reccension efter lite öppetvattenkörning och dem vågor som blir där, men 12-14m/s i skärgården grejar den problemfritt och i god marschfart samt torr gång

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 317 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13