Ursprungligen postat av Mathias 70
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ABU stänger ner i Svängsta
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Både komiskt och tragiskt att nu när hållbarhet och miljö är på modet så satsar sportfiskebranchen på slit och släng.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inläggMan måste tänka positivt i detta elende, bättre Polen än Kina i alla fall, jag tänker att nu har vi i Sverige satt ribban på kvaliteten och Polackerna har inget att vinna på att göra detta sämre än oss så kanske blir det bra endå, men aldrig samma sak som förr.
Dock är det bedrövligt att Svängsta lägger ner.
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Tar den polska fabriken över maskinparken kan den enda, som jag ser det, kvalitetssänkningen vara sämre kontroll på slutprodukten innan den skeppas iväg. Men det tror jag knappast kommer att hända.
Dock är det bedrövligt att Svängsta lägger ner.
Det är jättetråkigt att en så anrik fabrik läggs ned, men jag tror absolut inte att det är döden för Ambassadeurerna.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Enligt den här artikeln så låter det som att produktionen huvudsakligen flyttas till England och Asien, medan distribution och lager sköts i Polen.
Det är jättetråkigt att en så anrik fabrik läggs ned, men jag tror absolut inte att det är döden för Ambassadeurerna.Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Enligt den här artikeln så låter det som att produktionen huvudsakligen flyttas till England och Asien, medan distribution och lager sköts i Polen.
Det är jättetråkigt att en så anrik fabrik läggs ned, men jag tror absolut inte att det är döden för Ambassadeurerna.
sen är ju själva charmen med en svensktillverkad rulle borta för det kommer garanterat inte märkas att tillverkningskostnaden blir lägre utan det blir en kinarulle med samma prislapp som förr gissningsvis.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Men bygger nu upp en reservdelsbank så jag kan hålla liv i mina rullar i åtminstone några generationer.
- Gillar 3
Kommentera
-
I Polen blir det ingen tillverkning vad jag hört heller. Vad jag förstått läggs tillverkningen helt ner av de runda. Purefishing ska gå riktigt dåligt sägs det. Hoppas personligen att märket Abugarcia helt försvinner. Så slipper det dras i smutsen mer. Kommer personligen aldrig köpa något mer från det märket.
Men bygger nu upp en reservdelsbank så jag kan hålla liv i mina rullar i åtminstone några generationer.
Tyvärr så låter det ju inte som att varumärkena skulle få någon bra behandling då, utan dom kommer troligen bli mjölkade på allt de har att ge innan. Det här är nog bara första steget i en rad med "effektiviseringar" och "kostnadsbesparingar".
Kommentera
-
I Polen blir det ingen tillverkning vad jag hört heller. Vad jag förstått läggs tillverkningen helt ner av de runda. Purefishing ska gå riktigt dåligt sägs det. Hoppas personligen att märket Abugarcia helt försvinner. Så slipper det dras i smutsen mer. Kommer personligen aldrig köpa något mer från det märket.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57