ABU stänger ner i Svängsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU stänger ner i Svängsta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
    Så jävla tragiskt, men samtidigt var det oundvikligt. De sinnessjuka kostnaderna för att driva företag i Sverige gör det omöjligt att konkurrera med Asien.
    Västvärlden kommer snart att falla samman helt och hållet om inte skatter, energipriser MASSIVT minskas.

Utan möjlighet att göra vinster går det inte att driva företag, och EU är numera fanimej värre än Sovjet/DDR var, dom försöker ju tom diktera vad vi får äta!!!
    Jag antar att du är först i kön att få din lön sänkt med 30% för att öka lönsamheten där du jobbar.
    ​​​​​​

Kommentera

Man blir väl tvungen att köpa en sista rulle tillverkad 2025 som nostalgi. Undrar om de släpper någon "RIP" rulle?

Kommentera

Blir riktigt ledsen. Vilken förlust för Sverige. Det ända vi hade kvar från den gamla goda tiden och nu går det i graven. Riktigt sorgligt.

Kommentera

Tråkigt, antar att serviceavdelningen försvinner också.

Kommentera

Jag får väl bekänna att jag har bidragit till det här. Jag har inte köpt en svensktillverkad Ambassadeur i butik på över ett decennium.
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
              Jag får väl bekänna att jag har bidragit till det här. Jag har inte köpt en svensktillverkad Ambassadeur i butik på över ett decennium.
              Jag är också en dålig kund även om jag dyrkar de svenska runda amborna. Det är nog en del av problemet, dagens marknad är definitivt inte gynnsam för okomplicerade produkter som väldigt sällan går sönder. Även om de missköts. Sedan får jag tillstå att utvecklingsavdelningen på ABU inte på många år lyft ett finger för att utveckla klassikerna, antagligen koncernorder.

Kommentera

Tyvärr så är väl vi som får gåshud och blir nostalgiska av att hålla en tung rocket i näven lite för få för att det ska bära sig.

Nästa problem är ju att har man ett par rullar så lär man ju aldrig behöva köpa någon ny, lite för bra grejer helt enkelt.

Allt annat som gjorde Abu till något speciellt har väl genom förändringar i marknaden och vad vi fiskar med redan försvunnit.

På något sätt så är det ju ändå passande att det sista som rök av gammel-abu var instansningen ”Made in sweden” på en ambassadeur.

Kommentera

Ursprungligen postat av Miller_time Visa inlägg
                  Tyvärr så är väl vi som får gåshud och blir nostalgiska av att hålla en tung rocket i näven lite för få för att det ska bära sig.

Nästa problem är ju att har man ett par rullar så lär man ju aldrig behöva köpa någon ny, lite för bra grejer helt enkelt.

Allt annat som gjorde Abu till något speciellt har väl genom förändringar i marknaden och vad vi fiskar med redan försvunnit.

På något sätt så är det ju ändå passande att det sista som rök av gammel-abu var instansningen ”Made in sweden” på en ambassadeur.
                  Jag resonerade tvärt om. Har några runda i gömmorna. Hade de varit dåliga hade jag aldrig köpt en ny igen. Har även shimano och daiwa från deras guldålder och även de håll en otrolig kvalitet. Kan inte förlika mig med dagens rullar i 5000kr klassen som endast ska hålla tills garantin gått ut. Och det tycker de flesta är helt okey. Tillverkarna har fått oss till det de vill.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Jag resonerade tvärt om. Har några runda i gömmorna. Hade de varit dåliga hade jag aldrig köpt en ny igen. Har även shimano och daiwa från deras guldålder och även de håll en otrolig kvalitet. Kan inte förlika mig med dagens rullar i 5000kr klassen som endast ska hålla tills garantin gått ut. Och det tycker de flesta är helt okey. Tillverkarna har fått oss till det de vill.
                    Ahh fy fan hur det blivit. Betala samma eller mer för grejer som ska ersättas med nya efter några år.
                    Klart handlarna och även tillverkarna föredrar det.

Bara hålla hårt guldkornen man samlat på sig genom åren.

Kommentera

Var sak har sin tid.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 427 svar
                      239 779 visningar
                      12 gillar