Nybörjare inom sportfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare inom sportfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare inom sportfiske

Vill gärna börja fiska, har metat mycket som barn och skulle gärna vela fiska både för nöje och för föda. Morfar lärde ut begränsat och svärfar hänger gärna med på fisketur men inte så pedagogisk i utlärandet. Min man är ointresserad och jag vill gärna inte sitta själv med ett gäng grabbar. Lär hellre själv då. Inte så många unga kvinnor som fiskar vad jag förstår så känner mig otymplig och dum.

Hur gör man? Har spön osv i stugan men kan inte så mycket. Stödmedlem i Sportfiskarna men inte varit på evenemang.
    Kom gärna med alla tips ni har!
    Jag kan kasta och har fångat mycket fisk under tonåren, men vill lära mig nya tekniker och veta vad som är tillåtet haha.
    Tack för svar!

Ja är du folkskygg så är nog youtube det du får köra på. Där finns instruktionsvideor till det mesta.
    Sen är det bara att ge sig ut och prova sig fram. Fiska på och ha kul det som det hela går ut på.

Kommentera

Fundera lite över vad du vill uppnå. Fånga mycket fisk? Fånga stor fisk? Känna mycket när du fångar fisk? (dvs. UL-utrustning/flugfiske) Lära känna en viss sjö perfekt? Sedan går det att välja en inriktning på fisket som matchar vad du vill och då kanske också hitta fiskesällskap med samma intresse, om det önskas. Olika vatten passar ju olika fisken, så om inte annat brukar man så småningom träffa på andra av samma sort vid sina favoritvatten.

Kommentera

Fjällorna finns ju. https://www.svenskalag.se/fjallorna/...3/om-fjallorna

Jag känner några fjällor som är medlemmar och dom verkar hitta på mycket kul runtom i Sverige.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 427 svar
        239 777 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg emilone
        av emilone