Okända jerkbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okända jerkbaits?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Okända jerkbaits?

    Har hittat/köpt några för mig okända jerkbaits. Jag vänder mig till fiskesnack för att ta reda på vad det är jag har skaffat.

    Alla betena är gjorda av trä dock ser vissa mer massproducerade ut än andra.

    är det någon som vet något om betena.
    vad dom kan säljas för, vem som gjort dem eller namnet på betet hade det varit väldigt hjälpsamt.

    betena är ganska gammla och jag antar att de är producerade runt 2000 talet.

  • #2
    Dom 2 sista ser ut som Kjelle Lundberg Stalker och den sista svarta/vita är gjord av Norpan.
    Det är 2 riktigt fina beten som är eftertraktade

    Kommentera


    • #3
      Det låter ju väldigt bra om det vore så.

      Den första jerken har ett S som en klisterlapp in lackat undertill och även en annan blå klisterlapp på ryggen om det hjälper någon att identifiera betet.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Vilgotsvensson Visa inlägg
        Det låter ju väldigt bra om det vore så.

        Den första jerken har ett S som en klisterlapp in lackat undertill och även en annan blå klisterlapp på ryggen om det hjälper någon att identifiera betet.
        Då tror jag det är en Bertox jerkbait, ett riktigt bra bete men det är väl inget större värde i dom tyvärr.
        Togs in av Fishmania från Polen, sen har jag sett dom säljas av Konfekthörnan i Söderköping som har en liten hörna med fiskegrejer

        6 inch 90g sinking Used condition. Suffering from a little bit of hook rash from bad storage. Apart from that never used. Not for collectors, to sit on a shelf and look good they are to be used.


        Nu har priserna sjunkit på träbete, men det var ett tag man kunde få ett par tusen för Kjelle Lundberg & Norpan.
        Finns en grupp på FB för Kjelle Lundberg beten.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

          Då tror jag det är en Bertox jerkbait, ett riktigt bra bete men det är väl inget större värde i dom tyvärr.
          Togs in av Fishmania från Polen, sen har jag sett dom säljas av Konfekthörnan i Söderköping som har en liten hörna med fiskegrejer

          6 inch 90g sinking Used condition. Suffering from a little bit of hook rash from bad storage. Apart from that never used. Not for collectors, to sit on a shelf and look good they are to be used.

          Har ett 20 tal såna från Konfekthörnan, kanonbeten!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 586 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
          468 svar
          107 872 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Julle68
          av Julle68
           
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 645 svar
          236 144 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
          30 svar
          3 375 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg uffe62
          av uffe62
           
          Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
          96 svar
          10 612 visningar
          5 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Arbetar...
          X