Råd vid reklamation spinnset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd vid reklamation spinnset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råd vid reklamation spinnset

Jag köpte mitt livs första spinnfiskeset tidigare i år, ett Abu Garcia Max Pike 8' 40-140.

Tyvärr var flera av spöringarna inte i linje med dom andra (min bedömning: tillverkningsfel), samt lite märken på rullen etc. Återförsäljaren föreslog utbyte så det blev retur och jag fick ett nytt set, det saknade dock en av dom inre spöringarna. Tyckte även att en av ringarna inte var i linje med dom andra. Så jag hörde av mig igen och dom föreslog ett återköp, alltså att inget nytt set.
    Är det så dålig kvalitet på ABU nuförtiden?
    Någon som har erfarenhet av detta eller liknande set?
    Det bör sägas att jag köpte setet till ett väldigt bra pris, 1 439kr. Vilket gör ett återköp något besvärligare.

Tacksam för synpunkter

Uansett merke og prisklasse så skal stangringene være montert i linje og være hele/ komplette.

Jeg kjenner ikke reklamasjonsretten i Sverige, men her i Norge er det kunden som avgjør om man skal/ vil ha et nytt produkt eller pengene tilbake, ikke selgeren.
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Uansett merke og prisklasse så skal stangringene være montert i linje og være hele/ komplette.

Jeg kjenner ikke reklamasjonsretten i Sverige, men her i Norge er det kunden som avgjør om man skal/ vil ha et nytt produkt eller pengene tilbake, ikke selgeren.
      Jag kan nog få ett tredje set utskickat om jag vill.

Kommentera

Kan vara en dålig batch som butiken fått. Vet inte om man kan säga att ABU blivit sämre än övriga iaf.Om du verkligen vill ha kittet fråga om de kan besikta spöt noga innan de skickar. I annat fall skulle jag ta pengarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Kan vara en dålig batch som butiken fått. Vet inte om man kan säga att ABU blivit sämre än övriga iaf.Om du verkligen vill ha kittet fråga om de kan besikta spöt noga innan de skickar. I annat fall skulle jag ta pengarna.
          Ja jag misstänker också dålig batch, iallafall när det gäller lindningen av spöringarna. Den inre saknade spöringen skulle kunna bero på bristfällig paketering också. Seten har levererats i wellpappkartong utan dämpande material, bara en plastpåse.

Reklamationsansvarige bad lagerpersonalen att kolla setet innan leverans.

Kommentera

Hur brukar spön skickas av butiker? Hade jag skickat ett själv skulle det varit i plast- eller papprör.

Kommentera

Ursprungligen postat av TPR Visa inlägg
              Hur brukar spön skickas av butiker? Hade jag skickat ett själv skulle det varit i plast- eller papprör.
              Det är rätt olika, jag har fått både löst i kartong, i papprör inuti en kartong fylld med papper, och alla varianter däremellan.

Kommentera

Mina har varit väl paketerade i rör i papp, plast el kartong. Löst i en kartong låter underkänt, det måste fxeras med papp eller liknade så det inte rör sig mer än högst en aning.

Kommentera

Okej. Ja det finns stor risk för klämskada om man inte har inre emballage i kartongen.

Eftersom jag inte fått någon kommentar som avråder från ABUs spön så tänker jag be om ett tredje set.
                  Senast ändrad av TPR; 2024-06-16, 22:14.

Kommentera

Ja 3-0 i set är ju vinst, det vet man åtminstone sen Björn Borg sopade banan med konkurrenter...
                    Senast ändrad av anteman; 2024-06-18, 19:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 417 svar
                    238 796 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01