Vision flytringar - erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision flytringar - erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision flytringar - erfarenheter?

Jag skulle vilja ha feedback om flytringar från Vision? Någon som prövat? Vad tyckte ni om dem?

Höll dem bra? Hur lätthanterliga var dem? Hur satt man i dem?

Hej. Jag har haft en vision keeper ring. Hade den i 3 år. Jag tyckte den vart kanon. Bytte till kajak så sålde den. Man har köpt ring igen. Nu kinetic å en pool12. Jag har inte testat någon dyrare ring än vision ringen men jag gillade den. Jag är 193 cm å 110 kg. Jag satt bra i den. Lite skumt i början med sisten bara med hur mycket luft man skulle ha i den men man lärde sig fort. Jag tyckte den vart smidig att bära med sig när man var iväg. Jag använde den både i havet och i sjöar till flugfiske. De enda jag har att anmärka är att simfenorna är små, men de kanske dom är på alla ringar. Nu använder jag riktiga fenor till dykning och fe är som natt å dag för mig iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
      Jag skulle vilja ha feedback om flytringar från Vision? Någon som prövat? Vad tyckte ni om dem?

Höll dem bra? Hur lätthanterliga var dem? Hur satt man i dem?

Äger en vision keeper sedan några år tillbaka. Tycker den är enkel att montera, helt okej sits på sjön. och mycket praktiskt om man bara vill ha en flytring som man kan skuffa undan i förrådet eller garaget när den inte används. Dock så är den inte lika smidigt vid transport till sjön då väskan den kommer med har bärhandtag. Jag hade föredragit väska med remmar som kan fästas på ryggen som så många andra flytringar kör med. Du kan dock bära flytringen på ryggen när den är uppblåst,men då kommer nästa problem med hur du ska bära med fiskegrejorna på samma gång. Ventilhattarna på flytringen är TYVÄRR avtagbara så det är lätt hänt att man tappar bort dom vid montering/nedmontering av ringen. Ventilhatten är inte utbytbar vilket jag tyvärr fick erfara här senast då jag tappade en ventilhatt men fick i stället lov och byta hela reservblåsan.

Sammanfattat, det är en helt okej flytring men det finns mer prisvärda alternativ för en billigare peng.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mudwater Visa inlägg

Äger en vision keeper sedan några år tillbaka. Tycker den är enkel att montera, helt okej sits på sjön. och mycket praktiskt om man bara vill ha en flytring som man kan skuffa undan i förrådet eller garaget när den inte används. Dock så är den inte lika smidigt vid transport till sjön då väskan den kommer med har bärhandtag. Jag hade föredragit väska med remmar som kan fästas på ryggen som så många andra flytringar kör med. Du kan dock bära flytringen på ryggen när den är uppblåst,men då kommer nästa problem med hur du ska bära med fiskegrejorna på samma gång. Ventilhattarna på flytringen är TYVÄRR avtagbara så det är lätt hänt att man tappar bort dom vid montering/nedmontering av ringen. Ventilhatten är inte utbytbar vilket jag tyvärr fick erfara här senast då jag tappade en ventilhatt men fick i stället lov och byta hela reservblåsan.

Sammanfattat, det är en helt okej flytring men det finns mer prisvärda alternativ för en billigare peng.
        Tack för en jättebra recension!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mudwater Visa inlägg

..Sammanfattat, det är en helt okej flytring men det finns mer prisvärda alternativ för en billigare peng.
          tack, har du några exempel på de andra?

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Tack för en jättebra recension!
            Tackar ödmjukast! Det verkar inte gå att citera två inlägg i samma kommentar ,så för att inte dubbelposta svarar jag nedanstående här (anteman). Jag skulle rekommendera https://www.decathlon.se/p/332558-33...lcolor-8881588 När jag tittade på den för 2 år sedan så var prisläget ett annat och den medföljande väskan kunde bäras som en ryggsäck, men jag anser den fortfarande vara mer prisvärd. Tittar du under avsnittet teknisk information så finns det mycket matnyttig information också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 602 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57