Tvåsitsig kajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvåsitsig kajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tvåsitsig kajak

Funderar på att köpa en tvåsitsig kajak så att jag kan ta med min 8 åriga son ut på lite äventyr, men ibland blir det fiske själv oxå och då är min fråga hur fungerar det att paddla ensam i en tvåsitsig kajak? Tänker på balansen, kanske inte optimalt? Någon med erfarenhet av detta?

Tror inte det är några problem mer än att det blir trögare att paddla. Men annars kan du ju fundera på den delade varianten från

Shop our wide range of modular kayaks, traditional kayaks, clothing, spare parts & accessories. Since 1996, Point 65 has been manufacturing & selling kayaks around the world. Based in Stockholm, Sweden, we're most famous for our innovative modular kayaks & high-quality gear.

Där har du ju sektioner. Ta med en extra om ni är 2, lämna den hemma om du kör själv.

Kommentera

Är nog som Engqvist skrev inget problem , har du plats hade jag däremot köpt en kajak för fiske och en vanlig så ni haft en varsin när ni är ute på äventyr om ni inte tänkt fiska från dom då .
      har löst det hemma med tre kajaker och en kanot som till nöds funkar att fiska sittande i men då är vi två vuxna o fyra ungar och har plats att stuva undan på och gångavstånd till älven hemma .
      en åttaåring fixar paddlandet själv snabbt -minsta hemma paddlar egen och fyllde 7 i augusti

Kommentera

Jag har själv haft tvåmanskajak som jag paddlat ensam i. Balansmässigt är det absolut inga problem. Största skillnaden är svängradien och hastigheten. Det blir lite "pråmigare" och inte så lekfullt, men annars inga problem. Nu talar jag dock om traditionella kajaker man sitter i, snarare än "fiskekajaker" man sitter ovanpå som jag enbart testat enmansvarianten. Tilläggas bör dock att jag inte skulle rekommendera att fiska från en traditionell kajak med barn annat än med drag på släp efter. Det är i mitt tycke för rankt för att vara bekvämt. Går dock att lösa med flottörer/stabilisatorer. Men då börjar saker bli komplicerade och en träskbåt är nog att föredra...

Kommentera

Tack för svar, modellen kollar in är typ såna här, kanske inte exakt någon av dessa men liknande…

Bifogade filer

Kommentera

Känns som det borde funka om man litar på avkomman när han kastar -ett större bete kan ju svara bra i bakhuve’t så med barn i båten hade jag suttit längst bak vid fiske och i andra sätet när jag varit ute själv

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 602 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40