Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Aava Fishing? Någon med info ?
Collapse
X
-
Det är mycket kortare än det du har nu, men vill du ha kortare så varför inte. Leka-serien är väl mer tänkt till vertikalfiske och livescope?Ursprungligen postat av wetblunt Visa inlägg
Kommentera
-
Jo det är väl tänkt att användas för vertikal och live som du säger men även bra för jerk och där kan ju en 7.1 va lite trevligare än 8.
De har ju annars en Flada -120 som är det andra jag funderat på. Men det lär ju påminna mer om mitt nuvarande XR-spö och därför tror jag det inte blir ett lika roligt köp
Kommentera
-
Nu har jag inte testat de tyngre Leka spöna. Men har en 6,9. Väldigt trevligt spö. Men glöm det som jerkspö. Alldeles för mjukt för det.Ursprungligen postat av wetblunt Visa inläggJo det är väl tänkt att användas för vertikal och live som du säger men även bra för jerk och där kan ju en 7.1 va lite trevligare än 8.
De har ju annars en Flada -120 som är det andra jag funderat på. Men det lär ju påminna mer om mitt nuvarande XR-spö och därför tror jag det inte blir ett lika roligt köp
Kommentera
-
Vad är det som fattas i spöet du har? För det är ju ett trevligt spö tycker jag. Hur vill du jerka? Vifta med spöet eller mest med veven? Jag tröttnar snabbt på att vifta med spöet, det orkar inte jag en hel dag i alla fall.Ursprungligen postat av wetblunt Visa inläggJo det är väl tänkt att användas för vertikal och live som du säger men även bra för jerk och där kan ju en 7.1 va lite trevligare än 8.
Kommentera
-
Många jerkbeten kräver en rätt aktiv spörörelelse för att få önskvärd gång. Oerhört jobbigt på ett längre spö. Men visst, om du fiskar med dagens "swimjerk" beten behöver du inget jerkspö.Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg
Vad är det som fattas i spöet du har? För det är ju ett trevligt spö tycker jag. Hur vill du jerka? Vifta med spöet eller mest med veven? Jag tröttnar snabbt på att vifta med spöet, det orkar inte jag en hel dag i alla fall.
Kommentera
-
Precis, en Buster jerk kräver ju väldigt mycket spörörelse. Jag har inte fastnat för det fisket, kanske för att jag fått för lite fisk med den tekniken. Blir nog väldigt belönande känsla om man gör presentationen i stort sätt själv.Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Många jerkbeten kräver en rätt aktiv spörörelelse för att få önskvärd gång. Oerhört jobbigt på ett längre spö. Men visst, om du fiskar med dagens "swimjerk" beten behöver du inget jerkspö.
Kommentera
-
En Buster Jerk II och andra svävande/väldigt långsamt sjunkande jerkbeten kan fiskas med uppåtgående spörörelser, tex tre fyra ryck och en paus på någon eller några sekunder innan man rycker några gånger igen och så vidare. Passar speciellt för fiske i glesvass eller annan inte alltför tät vegetation.
Kommentera
-
Spöt kommer användas som ett all round spö och när det väl jerkas är det med relativt lätt-jerkade beten. Men ja, det krävs ju lite styvhet för att kunna kontrollera betena och få fin gång.Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Nu har jag inte testat de tyngre Leka spöna. Men har en 6,9. Väldigt trevligt spö. Men glöm det som jerkspö. Alldeles för mjukt för det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 379 visningar