Ursprungligen postat av barnmorskan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Aava Fishing? Någon med info ?
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
barnmorskan mfl Ja, jag menar att de flesta använder vad som kan vara just "snake-oil" med sina unika materialbenämningar med exotiska namn, exempelvis de jag nämnde ovan. "Nano" och "low-resin" är väl liknande markörer...
Men ofta säger det intet och även om de sa "nånting" för en tekniskt bevandrad så är det omöjligt att avgöra om "Pixie här" eller "Unicon där" är det som faktiskt ger spöt dess utmärkande egenskaper eftersom flera aspekter avgör den saken men det ger iaf möjlighet att prissätta spön som om det vore en avgörande komponent...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Nanotekniken skulle ju totalt ta över och det kanske den gjort? Men jag har spön från tiden före och vissa av dem är fortfarande bättre än allt jag testat på senare år fast de har 15år på nacken. Så bara för att det kommer någon ny häftig teknik behöver det inre betyda något alls. Men dessa spön kan säkert vara helt fantastiska ändå. Det märker vi ju när de kommer ut.
har du testat p5 destroyer/illex pepper/NRX eller liknande eller pratar du om Westin/Abu? Skulle säga att alla spön 15år gamla är totalt skräp jämfört med nu om man inte gillar fiska med pålar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
Vad är det för spö du har som är bättre?
har du testat p5 destroyer/illex pepper/NRX eller liknande eller pratar du om Westin/Abu? Skulle säga att alla spön 15år gamla är totalt skräp jämfört med nu om man inte gillar fiska med pålar
är många spön som passerat varje år hemma för att det är kul att testa nya men vill man ha annat än toppiga/styva spön finns definitivt anledning att kolla bakåt i tiden om man inte enbart kör jigg.
gäddspöna hemma är flera av äldre årgångar även om det också finns ett p5 destroyer bland dom
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
Vad är det för spö du har som är bättre?
Kommentera
-
Nu börjar vi komma ifrån ämnet Aava spön. Även om diskussionen av olika spömaterial och tekniker är väldigt intressant. Det man dock kan diskutera är att massa ny teknik inte automatiskt behöver göra att någon nytt spö är bättre än något som är 15-20 gammalt. Hur dessa spön är vet ju först när folk har hunnit testa dem ett gäng rejäla pass
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggKul med ett nytt märke. Och spöna verkar spännande. Riktigt tråkigt att de valt delningen i handtaget på de flesta spöna. Går bort direkt då. Men odelat och 2del kanske kommer längre fram?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar