ABU släpper nytt Abumatic-set 2026, ABU-leaks - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU släpper nytt Abumatic-set 2026, ABU-leaks

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU släpper nytt Abumatic-set 2026, ABU-leaks

Inför Abumatics 70-årsjubileum, 2026, har ABU börjat att ta fram alternativ för att fira den bemärkelsedagen. Jag har lyckats komma över bilder och viss information.

Det verkar som om att det kommer ett set med rulle och spö. Det ser också ut som om att de tagit en 1959-års Abumatic 70 (mörkrött hus och guldeloxerad kåpa, vev och stjärnhjul) och korsat det men en senare 70 eller 170 (svart hus). I tidiga skisser till marknadsföringsmaterial trycker de på "dubbla linförarstift" och inbyggd digital betesvåg. Spöet set ut att bli en nyutgåva av ABU Diplomat 662 men i 8 fot och kolfiber istället för 7 och glasfiber.

Har inga starka bevis på det men det ryktas också om en matchande "måste" betesask. En Atom, en Toby, en Reflex och en HI-LO - alla i den klassiska färgkoden "Z" dvs. svart och guld.

Ni hörde och såg det här först.
    Senast ändrad av Retroräven; 2023-09-28, 18:50.

Hoppas att detta släpps i Sverige, och inte enbart i Japan, som ju är risken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
      Hoppas att detta släpps i Sverige, och inte enbart i Japan, som ju är risken.
      Finns inte en chans att detta kommer till Sverige. Men du kommer garanterat få en ny fin Kina Ambassadeur som du kan sätta tänderna i. Abu har gång på gång bevisat att de gör allt för att döda intresset för allt klassiskt. Retro och nostalgi tillhör japanerna. Vi ska fiska med grejer från Sydostasien..

Kommentera

Hrmmm...

Det här blev ju inte bra. Jag skrev ett som jag tyckte/trodde skämtsamt inlägg. Tänkte att det skulle vara roligt med ett inlägg om att "tänk om ABU skulle..."

Jag hoppas att ni inte tar illa upp nu när jag förtydligar:
        Det är jag som skämtar - jag har tagit kåpa, vev och stjärnhjul från en 1959 års Abumatic och kombinerat det med en senare 170. Sedan satte jag rullen på ett 662 ABU Diplomat.

Tycker att det borde ha gjorts av ABU - kulörerna lirar bra ihop. De gjorde aldrig ett sådant set och tyvärr kommer de nog inte att göra det 2026 heller.

Mitt set blir säkerligen det enda som finns och det räcker för mig. Kommer enbart fiskas med beten i kulörkoden "Z". Tyvärr utan HI-LO för någon sådan har inte gjorts.

Kommentera

Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg
          Hrmmm...

Det här blev ju inte bra. Jag skrev ett som jag tyckte/trodde skämtsamt inlägg. Tänkte att det skulle vara roligt med ett inlägg om att "tänk om ABU skulle..."

Jag hoppas att ni inte tar illa upp nu när jag förtydligar:
          Det är jag som skämtar - jag har tagit kåpa, vev och stjärnhjul från en 1959 års Abumatic och kombinerat det med en senare 170. Sedan satte jag rullen på ett 662 ABU Diplomat.

Tycker att det borde ha gjorts av ABU - kulörerna lirar bra ihop. De gjorde aldrig ett sådant set och tyvärr kommer de nog inte att göra det 2026 heller.

Mitt set blir säkerligen det enda som finns och det räcker för mig. Kommer enbart fiskas med beten i kulörkoden "Z". Tyvärr utan HI-LO för någon sådan har inte gjorts.
          Äh, ingen fara! Ibland slår skämt fel, men jag tror ingen här tog illa upp. Jag diggar färgtemat!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 603 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57