Tips på prisvärda abborrespön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på prisvärda abborrespön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på prisvärda abborrespön

Hej på er alla, är ny användare här på forumet och tänkte mitt första inlägg kunde vara att be er andra om rekommendationer på prisvärda abborrespön nu när jag ska införskaffa ett nytt sådant . Har idagsläget fiskat abborre med aningens för tung allround utrustning men skulle vilja ha en riktig uppsättning just för abborrefiske. Har redan införskaffat en Daiwa exceler 2000 haspelrulle vilket kändes som ett lätt val men när det kommer till spö blir det ena beslutsångest. Har kikat på lite olika spö så som Okuma psycho perch, Fox rage street fighter , Berkley urban jigger , är det någon av er som använder dessa eller har något annat spö att rekommendera i denna prisklass vilket är runt 700-800 :-

Om du tycker det är ok med 7fot så detta är bra i den prisklassen av de jag har testat https://www.ofc.nu/fiskespon/spinnsp...ar-draugen-d4/ du kommer säkert få många bra tips från andra också

Kommentera

Daiwa Samurai och Berkley URBN är bra abborrspön. Fenomenala spön i den prisklassen.

Kommentera

Ursprungligen postat av LPVTG Visa inlägg
        Hej på er alla, är ny användare här på forumet och tänkte mitt första inlägg kunde vara att be er andra om rekommendationer på prisvärda abborrespön nu när jag ska införskaffa ett nytt sådant . Har idagsläget fiskat abborre med aningens för tung allround utrustning men skulle vilja ha en riktig uppsättning just för abborrefiske. Har redan införskaffat en Daiwa exceler 2000 haspelrulle vilket kändes som ett lätt val men när det kommer till spö blir det ena beslutsångest. Har kikat på lite olika spö så som Okuma psycho perch, Fox rage street fighter , Berkley urban jigger , är det någon av er som använder dessa eller har något annat spö att rekommendera i denna prisklass vilket är runt 700-800 :-
        Hej LPVTG,

Abborrespön har jag gott om i olika längder och styrkeklasser, men jag har ännu inte hittat något bete som kommer i närheten av 1970-talets fjäderjigg Johnson Crappie Buster när det gäller att fånga abborre i både antal och storlek.
        Mvh Old Firehand Leif Engström.

Kommentera

Finns många dugliga spön, jag har bl a ett Okuma Psycho Perch 7'7" 4-24g för multirulle och det är ett trevligt spö, mitt go-to spö för allround landfiske. Hur andra spön i serien är vet jag inte.

Kommentera

Ett sånt savage gear sg2 7-23g kanske ?

har två hemma till juniorernas abborrfiske och tycker faktiskt att för priset är dom trevliga spön

Kommentera

Kul höra två åsikter gällande okuma och Berkley att dom vart positiva. Daiwa samurai ser ju ut att vara ett grymt fint spö enda nackdelen är väl att med klassningen 5-25 är bara 7fot. Sneglar på mellan 7,5-8 fot och klassning på runt 5-20 g, det är min gissning på vad jag tror kan passa mig men det är ju bara ett antagande, men man vet ju att egenskaperna skiljer sig tillverkarna imellan även om siffrorna är lika eller likvärdiga. Man vet ju nu med facit i hand hur det gick med gäddfisket som man fastnade i för antal år sedan att det tog cirka 8 st inköpta spön senare för att lista ut vad man riktigt trivdes med, kostsamt men dock väldigt intressant då skillnaden mellan olika spö o tillverkare skiljer sig något kopiöst i känslan. Kommer säkert bli en likadan resa om man fastnar för abborrefisket.

Kommentera

har annars ett perchfight crankspin jag kan släppa för 800 kr plus frakt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 427 svar
                239 726 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg emilone
                av emilone