Silvers aluminiumbåtar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silvers aluminiumbåtar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silvers aluminiumbåtar ?

Någon som har eller har provat Silvers aluminiumbåtar, något att ha, eller?
    sigpic

Re: Silver

Originally posted by Sturgeon
    Någon som har eller har provat Silvers aluminiumbåtar, något att ha, eller?
    Är det samma som Silver Hawk?

Har isf en liten text skriven av "Gäddproffessorn" Leif Engström.

"Jag hade en Silver Hawk före Buster Magnumen. Den var "bäst i test" i alla båttidningar jämfört med andra liknande båtar i början av 90-talet. Johan Abelsson köpte den liksom mina tidigare fiskebåtar. Den vita plastinredningen i Silver Hawken var kanske inte så oöm som önskvärt. Fråga Gurra, Gugge, Gunnars och Gnugge. "De" vet hur ett par "dubbade" Graningekängor kan förändra durken på en vit plastdurk. Silver Hawk har tvåhåls självläns, olika styrpulpetsalternativ, 4 mm aluminiumskrov i botten och 2 mm i sidorna. Den går mycket mjukt och fint även i krabb sjö men kan inte jämföras med Buster Magnum som är en betydligt större och sjösäkrare båt. Jag föredrar aluminiumbåtar. De är i det närmaste helt underhållsfria samt åldras och förslits inte på samma sätt som plastbåtar."

//K
    BJ@

Kommentera

Re: Re: Silver

Originally posted by cico

Är det samma som Silver Hawk?

Har isf en liten text skriven av "Gäddproffessorn" Leif Engström.

"Jag hade en Silver Hawk före Buster Magnumen. Den var "bäst i test" i alla båttidningar jämfört med andra liknande båtar i början av 90-talet. Johan Abelsson köpte den liksom mina tidigare fiskebåtar. Den vita plastinredningen i Silver Hawken var kanske inte så oöm som önskvärt. Fråga Gurra, Gugge, Gunnars och Gnugge. "De" vet hur ett par "dubbade" Graningekängor kan förändra durken på en vit plastdurk. Silver Hawk har tvåhåls självläns, olika styrpulpetsalternativ, 4 mm aluminiumskrov i botten och 2 mm i sidorna. Den går mycket mjukt och fint även i krabb sjö men kan inte jämföras med Buster Magnum som är en betydligt större och sjösäkrare båt. Jag föredrar aluminiumbåtar. De är i det närmaste helt underhållsfria samt åldras och förslits inte på samma sätt som plastbåtar."

//K
      Jo, Hawk är en av Silvers mellanstora båtar, bra info även om jag inte kan förstå vad dubbade kängor gör i en båt. Det är som att gå hemma med spikskor på parketten och klaga på dess dåliga kvalitet
      Senast ändrad av Sturgeon; 2002-09-28, 11:52.
      sigpic

Kommentera

Re: Re: Re: Silver

Originally posted by Sturgeon

Jo, Hawk är en av Silvers mellanstora båtar, bra info även om jag kan förstå vad dubbade kängor gör i en båt. Det är som att gå hemma med spikskor på parketten och klaga på dess dåliga kvalitet
        Ajuste, Hawk är ju såklart en av modellerna

//K
        BJ@

Kommentera

Originally posted by Tobbe
          Det skulle va riktigt kul att få testa Buster Magnum vs. Silver Eagle

Suktar själv efter en Silver Hawk, i mitt tycke en perfekt båt för Öring/Gädd jakt i innerskärgården, synd bara att Alu båtar är så förbannat dyra.
          Håller med dig, plus att den låga vikten gör den idealisk att ha på trailer.
          sigpic

Kommentera

Silversbåtar!

Kolla på Sveriges LEDANDE Fiskeguider så som Johan Abelsson Silver HAwk röd-Silver Eagel röd- Silver Eagel blå special föstärkt med 225hk Mercury!, Hans Nordin Silver Shark blå, Pierre Reif Silver Eagle Blå, Haedberg & Lundberg Silver Eagle röd, Skärgårdsguiderna 2st Silver Hawk röda "jerkbåtar"!!!

//Jacke

Ps KOlla www.silverboats.fi & www.marinepower.nu !!!
            Thigt Lines And Wet sacks!

Kommentera

Re: Silversbåtar!

Originally posted by Jacke
              Kolla på Sveriges LEDANDE Fiskeguider så som Johan Abelsson Silver HAwk röd-Silver Eagel röd- Silver Eagel blå special föstärkt med 225hk Mercury!, Hans Nordin Silver Shark blå, Pierre Reif Silver Eagle Blå, Haedberg & Lundberg Silver Eagle röd, Skärgårdsguiderna 2st Silver Hawk röda "jerkbåtar"!!!

//Jacke

Ps KOlla www.silverboats.fi & www.marinepower.nu !!!
              Tackar för informationen.

Är det så att även du är lite småkåt på Silvers båtar, skulle själv gärna para ihop båten med en Suzuki på kring 100 hk.
              sigpic

Kommentera

Silverbåtar!

Jo jag e vell lite småkåt.. speciellt på en Silver HAwk med special höjda Räcken så den blir lite säkrare med en 75hp Honda...Mercury eller Suzuki.. Några elrigga en mast osv.. Perfekt båt till laxtrolling, jerk, flug a(gädda havsöring) o lite spinn..!!!! Ps abelson har landat 3st 20+ Laxar i sin Hawk!!! Men den båte har han sålt nu! och sedan Team troller (Som van laxkuppen Nynäs 02 har en Hawk HT fish!! /Jacke
                Bild Johan Abelsson Silver Eagle, 225hk Mercury Optimax, Mercury 15hk Fyrtakt, 2st scottyriggar, biosmast, lowrance x-16 färgekolod, simrad cp32 dgps, simrad vhf, autopilt mm!
                Bifogade filer
                Thigt Lines And Wet sacks!

Kommentera

Min kusin hade att välja mellan en silver och en buster. Han tog bustern. Jag har ingen personlig erfarenhet men har oxå hört att inredningen inte är så bra. Men efter att ha åkt runt i en buster L i 2 år så har jag bestämt mig. Det kan inte finnas någon bättre båt. 1 meters vågor mot oss det blåste mycket mycket (på väg hem fån lansort) men hur som helst, full gas, 3 pers bak i båten och 2 nästan fulla tankar. Det var bara att dra på och det gjorde vi, 30 knop
                  Jag ska spara ihop till en buster XL med en 100-125 kanske lite till om det håller
                  Senast ändrad av dj Benji; 2002-10-14, 22:20.
                  C&R

Kommentera

Originally posted by dj Benji
                    Min kusin hade att välja mellan en silver och en buster. Han tog bustern. Jag har ingen personlig erfarenhet men har oxå hört att inredningen inte är så bra. Men efter att ha åkt runt i en buster L i 2 år så har jag bestämt mig. Det kan inte finnas någon bättre båt. 1 meters vågor mot oss det blåste mycket mycket (på väg hem fån lansort) men hur som helst, full gas, 3 pers bak i båten och 2 nästan fulla tankar. Det var bara att dra på och det gjorde vi, 30 knop
                    Jag ska spara ihop till en buster XL med en 100-125 kanske lite till om det håller
                    Det är nog ett trevligt val, kan nog tänka mig Buster.

Men då får de förbättra den minst sagt grova inredningen, metallgrader överallt, springor osv.

Otroligt robusta är båtarna dock, inget att snacka om.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 320 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot