Någon som har eller har provat Silvers aluminiumbåtar, något att ha, eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Silvers aluminiumbåtar ?
Collapse
X
-
Re: Silver
Originally posted by Sturgeon
Någon som har eller har provat Silvers aluminiumbåtar, något att ha, eller?
Har isf en liten text skriven av "Gäddproffessorn" Leif Engström.
"Jag hade en Silver Hawk före Buster Magnumen. Den var "bäst i test" i alla båttidningar jämfört med andra liknande båtar i början av 90-talet. Johan Abelsson köpte den liksom mina tidigare fiskebåtar. Den vita plastinredningen i Silver Hawken var kanske inte så oöm som önskvärt. Fråga Gurra, Gugge, Gunnars och Gnugge. "De" vet hur ett par "dubbade" Graningekängor kan förändra durken på en vit plastdurk. Silver Hawk har tvåhåls självläns, olika styrpulpetsalternativ, 4 mm aluminiumskrov i botten och 2 mm i sidorna. Den går mycket mjukt och fint även i krabb sjö men kan inte jämföras med Buster Magnum som är en betydligt större och sjösäkrare båt. Jag föredrar aluminiumbåtar. De är i det närmaste helt underhållsfria samt åldras och förslits inte på samma sätt som plastbåtar."
//KBJ@
-
Re: Re: Silver
Originally posted by cico
Är det samma som Silver Hawk?
Har isf en liten text skriven av "Gäddproffessorn" Leif Engström.
"Jag hade en Silver Hawk före Buster Magnumen. Den var "bäst i test" i alla båttidningar jämfört med andra liknande båtar i början av 90-talet. Johan Abelsson köpte den liksom mina tidigare fiskebåtar. Den vita plastinredningen i Silver Hawken var kanske inte så oöm som önskvärt. Fråga Gurra, Gugge, Gunnars och Gnugge. "De" vet hur ett par "dubbade" Graningekängor kan förändra durken på en vit plastdurk. Silver Hawk har tvåhåls självläns, olika styrpulpetsalternativ, 4 mm aluminiumskrov i botten och 2 mm i sidorna. Den går mycket mjukt och fint även i krabb sjö men kan inte jämföras med Buster Magnum som är en betydligt större och sjösäkrare båt. Jag föredrar aluminiumbåtar. De är i det närmaste helt underhållsfria samt åldras och förslits inte på samma sätt som plastbåtar."
//KSenast ändrad av Sturgeon; 2002-09-28, 11:52.sigpic
Kommentera
-
Re: Re: Re: Silver
Originally posted by Sturgeon
Jo, Hawk är en av Silvers mellanstora båtar, bra info även om jag kan förstå vad dubbade kängor gör i en båt. Det är som att gå hemma med spikskor på parketten och klaga på dess dåliga kvalitet
//KBJ@
Kommentera
-
Originally posted by Tobbe
Det skulle va riktigt kul att få testa Buster Magnum vs. Silver Eagle
Suktar själv efter en Silver Hawk, i mitt tycke en perfekt båt för Öring/Gädd jakt i innerskärgården, synd bara att Alu båtar är så förbannat dyra.sigpic
Kommentera
-
Silversbåtar!
Kolla på Sveriges LEDANDE Fiskeguider så som Johan Abelsson Silver HAwk röd-Silver Eagel röd- Silver Eagel blå special föstärkt med 225hk Mercury!, Hans Nordin Silver Shark blå, Pierre Reif Silver Eagle Blå, Haedberg & Lundberg Silver Eagle röd, Skärgårdsguiderna 2st Silver Hawk röda "jerkbåtar"!!!
//Jacke
Ps KOlla www.silverboats.fi & www.marinepower.nu !!!Thigt Lines And Wet sacks!
Kommentera
-
Re: Silversbåtar!
Originally posted by Jacke
Kolla på Sveriges LEDANDE Fiskeguider så som Johan Abelsson Silver HAwk röd-Silver Eagel röd- Silver Eagel blå special föstärkt med 225hk Mercury!, Hans Nordin Silver Shark blå, Pierre Reif Silver Eagle Blå, Haedberg & Lundberg Silver Eagle röd, Skärgårdsguiderna 2st Silver Hawk röda "jerkbåtar"!!!
//Jacke
Ps KOlla www.silverboats.fi & www.marinepower.nu !!!
Är det så att även du är lite småkåt på Silvers båtar, skulle själv gärna para ihop båten med en Suzuki på kring 100 hk.sigpic
Kommentera
-
Silverbåtar!
Jo jag e vell lite småkåt.. speciellt på en Silver HAwk med special höjda Räcken så den blir lite säkrare med en 75hp Honda...Mercury eller Suzuki.. Några elrigga en mast osv.. Perfekt båt till laxtrolling, jerk, flug a(gädda havsöring) o lite spinn..!!!! Ps abelson har landat 3st 20+ Laxar i sin Hawk!!! Men den båte har han sålt nu! och sedan Team troller (Som van laxkuppen Nynäs 02 har en Hawk HT fish!! /Jacke
Bild Johan Abelsson Silver Eagle, 225hk Mercury Optimax, Mercury 15hk Fyrtakt, 2st scottyriggar, biosmast, lowrance x-16 färgekolod, simrad cp32 dgps, simrad vhf, autopilt mm!Thigt Lines And Wet sacks!
Kommentera
-
Min kusin hade att välja mellan en silver och en buster. Han tog bustern. Jag har ingen personlig erfarenhet men har oxå hört att inredningen inte är så bra. Men efter att ha åkt runt i en buster L i 2 år så har jag bestämt mig. Det kan inte finnas någon bättre båt. 1 meters vågor mot oss det blåste mycket mycket (på väg hem fån lansort) men hur som helst, full gas, 3 pers bak i båten och 2 nästan fulla tankar. Det var bara att dra på och det gjorde vi, 30 knop
Jag ska spara ihop till en buster XL med en 100-125 kanske lite till om det hållerSenast ändrad av dj Benji; 2002-10-14, 22:20.C&R
Kommentera
-
Originally posted by dj Benji
Min kusin hade att välja mellan en silver och en buster. Han tog bustern. Jag har ingen personlig erfarenhet men har oxå hört att inredningen inte är så bra. Men efter att ha åkt runt i en buster L i 2 år så har jag bestämt mig. Det kan inte finnas någon bättre båt. 1 meters vågor mot oss det blåste mycket mycket (på väg hem fån lansort) men hur som helst, full gas, 3 pers bak i båten och 2 nästan fulla tankar. Det var bara att dra på och det gjorde vi, 30 knop
Jag ska spara ihop till en buster XL med en 100-125 kanske lite till om det håller
Men då får de förbättra den minst sagt grova inredningen, metallgrader överallt, springor osv.
Otroligt robusta är båtarna dock, inget att snacka om.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Värdera utrustning - dödsboav AnnawHej igen, här kommer några bilder - verkar mest vara Abu Garcia-prylar. Nåt som sticker ut? Tar tacksamt...19 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-23, 20:31 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11