Vilket företag är det bäst/billigast att skicka fiskespön med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket företag är det bäst/billigast att skicka fiskespön med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket företag är det bäst/billigast att skicka fiskespön med?

Hej
    Har tidigare skickat spön inrikes med Bussgods för under 200:-, men nu verkar de ha höjt priset till ca 375:-. Kollade även Posten Skicka Lätt och där om man väljer XL-paket med tillägg kan man för 389:- skicka saker upp till 150cm.
    Finns det inget bättre/billigare alternativ? Att betala ~400:- för att skicka ett spö försvårar ju minst sagt 2:a handsmarknaden mellan privatpersoner...

mvh
    Richard

tyvärr inga av dem alls som vill skicka långa grejor nu... allt har blit svindyrt o skicka spön

Kommentera

Jag tänker så här; Dom företag som säljer och skickar spön har säkert bra avtal med speditörerna,, kanske kan man köpa en frakt av dom?

Kommentera

Nog måste fiskebutikerna ha avtal med fraktbolagen men jag tror tyvärr inte de är speciellt intresserade av att hjälpa privatpersoner sälja beggade spön till varandra (istället för att köpa nya av dem).

Kommentera

Nu har ju butikerna, som är stora kunder hos speditörerna avtal för frakter, men även för butikerna så är långa och skrymmande paket väldigt dyra att skicka. Tror tyvärr detta kommer att innebära att fri frakt på spön från onlinebutiker kommer upphöra i framtiden om frakterna går upp ytterligare. :/

Då nästan all marginal på vissa spön äts upp av frakten försvinner lönsamheten att skicka på fri frakt (vilket de allra flesta butiker erbjuder idag).

Åter till ursprungsfrågan. Vet ej hur det ser ut för privatkund, men schenker är billigast här..
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Skicka till privatpersoner paket som är längre än ca1,5m vill inte speditörerna göra, men kan man skicka till ett företag & då är det annorlunda.
            Har jag något avlångt som ska skickas då gör jag det via jobbet & till arbetsplatsen till den som ska ha paketet, då ingår upphämtning & utkörning så köparen brukar ha grejerna dagen efter

Kommentera

Jag köpte hemleverans av ett odelat spö från en välkänd sportfiskebutik som skickar med Postnord, med facit på hand hade jag mycket hellre åkt till deras lager och hämtat det själv. Slutade med att jag fick vänta närmare tre veckor medan spöt åkte jojo ute i spenaten och efter otaliga påstötningar via telefon slutligen köa en halvtimme på en postterminal flera mil hemifrån.

Kommentera

Kollade precis med Schenker och de skickar inte gods längre än 120cm (Privatperson). Försökte även via deras chat men samma svar där.
                Fedex skulle ha ca 450:-

Får nog använda mig av Posten denna gång då det är smidigare än Bussgods, men 400:- för att skicka svider oavsett

Kommentera

Nu vet jag inte varför det blivit så dyrt med långa smala paket. Dessa brukar ju skickas stående i burar.. Hade ju varit förståligt om de skickades liggande på pall då en eupall är 120cm lång. Men en bur rymmer ju en hel del smala stående paket.
                  Rena rama maffiastuket på fraktbolagen när allihopa inom en ganska snäv tidsram börjar sluta frakta paket över en viss längd...

Kommentera

Känns faktiskt surt att man inte kan sälja beg. spön längre. Jag ser ju hellre att någon annan köper det för en schysst peng än att det bara samlar damm. Men om man t.ex säljer ett spö för 500:- och frakten kostar 450:-. Vem med en hyfsat fungerande hjärna gör en sån affär?
                    Snart kommer många att sitta med en massa spön som de inte längre vill ha men heller inte kan sälja.
                    Hörde jag plockepinn??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 377 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot