Hela paketet inklusive rulle, kartonger och alla papper är värt tusentals kronor om det får förbli i orört skick. Putsar du det eller byter en krok så är det i bästa fall värt ett paket fikon!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rengöring av drag
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Loppisen Visa inläggHejsan!
Visste inte vart jag skulle lägga detta så testar här.
Jag undrar hur man rengör äldre drag på bästa sätt? De är av metall och jag undrar inte om någon av dom är av koppar? Alla tips tas emot!
Hej Loppisen;
Ge dig ut och kasta med dina fina drag så fort det blir lite skapligt väder igen!
Heddon Lucky 13 var en av mina bästa gäddwobbler en gång i tiden....
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Nästan omöjlig att svara på... tveksam till stora pengar... men jag är ingen samlare. Ser ut som en vanlig gammal draglåda med vanliga äldre beten av mest plåt... är det inga unika beten, ev med proveniens så lär en puts knappt vara värt mödan... är det samlarobjekt kan saken vara helt annorlunda, men jag har ingen koll på sådana beten, bilden är ju inte direkt uttömmande... Eftersom jag knappt ser vad det är så säg typ 200-300kr... (om jag ser dem enbart som beten)
Bebest och holden, ser ni specifika samlarbeten där jag enbart ser gamla drag...? Ser inte nån rulle i bild... ?
Till TS, kolla exakt vilka beten det är och googla... gammal plåt kan ju vara värt bland samlare.Senast ändrad av anteman; 2020-05-14, 10:31.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNästan omöjlig att svara på... tveksam till stora pengar... men jag är ingen samlare. Ser ut som en vanlig gammal draglåda med vanliga äldre beten av mest plåt... är det inga unika beten, ev med proveniens så lär en puts knappt vara värt mödan... är det samlarobjekt kan saken vara helt annorlunda, men jag har ingen koll på sådana beten, bilden är ju inte direkt uttömmande... Eftersom jag knappt ser vad det är så säg typ 200-300kr... (om jag ser dem enbart som beten)
Bebest och holden, ser ni specifika samlarbeten där jag enbart ser gamla drag...?
Till TS, kolla exakt vilka beten det är och googla... gammal plåt kan ju vara värt bland samlare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
---------------------------------------
Hej Loppisen;
Ge dig ut och kasta med dina fina drag så fort det blir lite skapligt väder igen!
Heddon Lucky 13 var en av mina bästa gäddwobbler en gång i tiden....
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNästan omöjlig att svara på... tveksam till stora pengar... men jag är ingen samlare. Ser ut som en vanlig gammal draglåda med vanliga äldre beten av mest plåt... är det inga unika beten, ev med proveniens så lär en puts knappt vara värt mödan... är det samlarobjekt kan saken vara helt annorlunda, men jag har ingen koll på sådana beten, bilden är ju inte direkt uttömmande... Eftersom jag knappt ser vad det är så säg typ 200-300kr... (om jag ser dem enbart som beten)
Bebest och holden, ser ni specifika samlarbeten där jag enbart ser gamla drag...? Ser inte nån rulle i bild... ?
Till TS, kolla exakt vilka beten det är och googla... gammal plåt kan ju vara värt bland samlare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inläggI lådan ser jag en ABU-räkan längst ned, den brukar gå för skapliga pengar på Tradera beroende på skick, 200 - 500kr
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggRapala-wobblerna kostade närmare en dagslön styck på 50-talet. Är det kopian Päjänne som ABU sålde under 50-talet så var de något billigare.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar