Hej!
Jag och svärfar tänkte köpa en fiske/jaktbil ihop och jag vill därför höra med er på forumet om ni har några bra förslag och tips på vilken bil vi ska ha?
Vi fiskar fluga i svärfars hemtrakter (uppe i norrlands djupa skogar) och ska därför inte dra båt på trailer. Däremot är följande önskvärt:
• Relativt stor bil så att man kan sova i den om man fäller baksätena.
• Den ska ta sig fram även i snårig och dålig terräng. Lite lera, snö, sand etc. får inte sätta stopp.
• Den bör inte rosta sönder och inte dra två liter soppa per mil
• Relativt god komfort då det kan bli ganska många mils bilkörning
• Vara "självmekbar" så att man inte behöver lämna den på verkstad för minsta lilla fel.
• Den får inte kosta mer än 30.000 kr
Jaha, och hur ska nu den här ekvationen gå ihop?![Leende](https://www.fiskesnack.com/core/images/smilies/smile.gif)
Det verkar faktiskt finnas en hel del att välja på och vi har hittills hittat några fina exemplar av Nissan Terrano/Pathfinder och Opel Frontera.
Är tacksam för alla tips jag kan få!
Jag och svärfar tänkte köpa en fiske/jaktbil ihop och jag vill därför höra med er på forumet om ni har några bra förslag och tips på vilken bil vi ska ha?
Vi fiskar fluga i svärfars hemtrakter (uppe i norrlands djupa skogar) och ska därför inte dra båt på trailer. Däremot är följande önskvärt:
• Relativt stor bil så att man kan sova i den om man fäller baksätena.
• Den ska ta sig fram även i snårig och dålig terräng. Lite lera, snö, sand etc. får inte sätta stopp.
• Den bör inte rosta sönder och inte dra två liter soppa per mil
• Relativt god komfort då det kan bli ganska många mils bilkörning
• Vara "självmekbar" så att man inte behöver lämna den på verkstad för minsta lilla fel.
• Den får inte kosta mer än 30.000 kr
Jaha, och hur ska nu den här ekvationen gå ihop?
![Leende](https://www.fiskesnack.com/core/images/smilies/smile.gif)
Det verkar faktiskt finnas en hel del att välja på och vi har hittills hittat några fina exemplar av Nissan Terrano/Pathfinder och Opel Frontera.
Är tacksam för alla tips jag kan få!
Kommentera