Vilken bil till fisket i Norrland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken bil till fisket i Norrland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gnagarn Visa inlägg
    Vad är soppaförbrukningen på en sån ??
    Tja! Min hade den raka sexan på 4liter.
    I riktig terräng så är det några liter milen, inne i stan+blyfot och extrem stress 2-3 liter Nä men skämt och sido så skulle jag kunna tro att snittförbrukningen blandad körning om man kör lugnt och lagligt drygt 1,5l/mil. På långkörning så är det ca 9-10l/10 mil lite mer om man vill ligga i 120. Lär man sig köra automat så drar dom inte så mycket! Ska dock tipsa att den även finns med en 2,5 liters fyra (manuell) som drar lite mindre, dock betydligt klenare och inte rolig att köra i längden.
    Senast ändrad av Ampo; 2007-02-23, 19:19. Anledning: skrev helt upp och ner!
    Kveitekungen!

Kommentera

Muskytracker; Jag kör Ford Explorer. Funkar fint med V8 när man ska dra båten.

Kommentera

KG?! Blandade ihop dig med KJ på fyllan... Själv kör jag Pajero, nog hade ALQ rätt i alla fall.

Kommentera

...rekommenderar Touareg TDI V6... min kommer om ca 10 veckor... då ska det dra kan ni tro (å gasas oxå)... Körde subaru legacy ett år, även denna ett bra val men inte lika manlig...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

SUV är väl i alla fall ett bevis på kompesation av bristen på manlighet... På väg ut med tanke på klimatdebatten... Och vem dundrar fram i terräng otjänlig för bilbruk, med bilar som kostar en halv mille eller mer?

Kommentera

...välkomen till 2000 talet. Volkswagen Touareg TDI V6 med partikelfilter släpper ut mindre co2 än en ordinär surbaru bensin... ökenkrigaren är i stort sett en miljöbil... priset är inte intressant för mig, betalar ej själv. Terräng blir det nog ändå, har lite kul banor nära mig, förmodligen jävligt barnsligt men jag kommer att skratta mycket och det förlänger livet. JA, HURRA FÖR ALLA BARNRUMPOR SOM MIG
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

... åså är den svart oxå...
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Aldrig riktigt fattat hypen med SUV, den stora majoriteten användare brukar förmodligen inte dessa utifrån dess potential. Köra matkassar klarar man med en Punto ;-) Bara sånt som lägre lastvikt på B kort t ex. Vad får man dra med en sån, typ 800-900 kg på B-kort? Helt vansinnigt med SUV...om man inte riktigt har behov av nåt dylikt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                    ...rekommenderar Touareg TDI V6... min kommer om ca 10 veckor... då ska det dra kan ni tro (å gasas oxå)... Körde subaru legacy ett år, även denna ett bra val men inte lika manlig...
                    Touareg är en riktig fin bil med kanonbra terrängegenskaper. Satt i en i dag och har tidigare provat en sån på en crossbana. Riktigt bra! Tyvärr är bagaget i minsta laget och den går inte att få sjusitsig. Får köpa en sån när barnen flyttar hemifrån.

Kommentera

Ursprungligen postat av m@ Visa inlägg
                      Aldrig riktigt fattat hypen med SUV, den stora majoriteten användare brukar förmodligen inte dessa utifrån dess potential. Köra matkassar klarar man med en Punto ;-) Bara sånt som lägre lastvikt på B kort t ex. Vad får man dra med en sån, typ 800-900 kg på B-kort? Helt vansinnigt med SUV...om man inte riktigt har behov av nåt dylikt...
                      Jo, men har man BE-kort så får och kan man dra bra mycket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                      4 svar
                      10 044 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bjorn88
                      av Bjorn88