Skillnad på cobben - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på cobben

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
    Sidan ska funka igen imorgon.
    off topic: Jenk, har lite problem att skicka PM till dig, din låda är full!

Kommentera

Här har ni bild på cobbarna. Froggen är den "nya".

Click image for larger version

Name:	cobb.jpg
Views:	1
Size:	33,6 KB
ID:	1753982

Kommentera

Cobbarna skiljer sig mycket i formen, dock har jag aldrig sett en som har rejält annorlunda gång. Köpte vid ett och samma tillfälle 3st crazy shads i höstas, alla hade olika form men gick klockrent. En var någon "signature series" och kantig som en kloss, nästa hade lite mjukare radier, den tredje såg "modernare" ut, lite mer strömlinjeformad. Helt klart välgjorda grejer trots formavvikelserna Småflinar varje gång jag ser en Cobbs, kul att gubben har experimentlusta kvar
        www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
          ja tydligen funkar de men jag har inte sagt att de inte gör det ?
          allt jag sa var att man inte får vara senil när man är jerkbait snickrare..

Okej var står den lagen då?
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Mag Visa inlägg
            Cobbarna skiljer sig mycket i formen, dock har jag aldrig sett en som har rejält annorlunda gång. Köpte vid ett och samma tillfälle 3st crazy shads i höstas, alla hade olika form men gick klockrent. En var någon "signature series" och kantig som en kloss, nästa hade lite mjukare radier, den tredje såg "modernare" ut, lite mer strömlinjeformad. Helt klart välgjorda grejer trots formavvikelserna Småflinar varje gång jag ser en Cobbs, kul att gubben har experimentlusta kvar
            Lät bra att höra att det inte skiljer på gången. Kanske inte syns så mycket på bilden hur tjockleken skiljer sig, men när man tog upp den ur paketet så undrade man om man hade fått rätt bete vid första ögonkastet

Kommentera

Ursprungligen postat av Turbonegro Visa inlägg
              Lät bra att höra att det inte skiljer på gången. Kanske inte syns så mycket på bilden hur tjockleken skiljer sig, men när man tog upp den ur paketet så undrade man om man hade fått rätt bete vid första ögonkastet
              Exakt, precis som om det inte ens är samma bete. Lovar att de kommer funka perfekt, sjyssta som tusan oavsett formavvikelserna.
              www.mag.nu

Kommentera

Formen har ingenting med betets gång att göra. Jack Cobb har ändrat lite form från dom första till dom sista, då dom gått mot den smalare och runadre formen. Hur som helst så är det viktningen som är den avgörande faktorn i ett bete och inte formen. Jag har mer än 25 cobb's crazy shad och alla har haft identisk gång trots att dom skillt sig väldigt mycket från den smala till den tjockaste.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
                  Formen har ingenting med betets gång att göra. Jack Cobb har ändrat lite form från dom första till dom sista, då dom gått mot den smalare och runadre formen. Hur som helst så är det viktningen som är den avgörande faktorn i ett bete och inte formen. Jag har mer än 25 cobb's crazy shad och alla har haft identisk gång trots att dom skillt sig väldigt mycket från den smala till den tjockaste.

Givetvis är viktiningen kritisk för betens gång. I andra fall är jag övertygad om att även formen är en betydande faktor för gången, som hos the pig exempelvis. Hur som helst har du rätt att cobbsen är grymt jämna i gången.

Fin cobbs-samling du har... har du någon bild på alla skönheterna tillsammans?
                  www.mag.nu

Kommentera

Visst är det en kombination av både viktning och utsseende men om den är lite slankare eller tjockare har ingen betydelse i crazy shadens fall. Jag kan fixa en bild senare ikväll när jag kommer hem! Men av alla crazy shad jag har är helt klart smooth orange och Nuked pearch dom absolut bästa färgerna genom tiderna.
                    Senast ändrad av Jompe; 2007-02-08, 11:28.

Kommentera

~

Jenk därför ingen svarar på mitt mail ang, fel beställningen?

Fick en cobb 14 istället för en 17

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                      6 svar
                      10 327 visningar
                      19 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot