Saxa Shade "The Pike Edition" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saxa Shade "The Pike Edition"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Saxa Shade "The Pike Edition"

Nån som provat de nya spöna som kanalgratis börjat sälja? Saxa Shade "The Pike Edition"?!

These rods are designed for the big sof rubber baits and jerkbaits, which are really popular for pike in the Northern Europe. The blanks are made of 40ton carbon fber and have a set of Japanese Fuji guides and a Fuji reel seat. The reel seats are designed so that you ft your fnger on the blank. The guides on these rods are small and light to guide the line as close to the blank as possible. That’s why you can feel even the slightest nibbles! Saxa Shade 8’2’’ 40-120 g has a strong backbone mixed with a soft action  to provide some fex with the heavy braided lines. The backbone on this rod really shows the fish who the boss is! The weight only 168 g, it is really comfortable tool to fsh with, yet it has the power to cast full 120 g. Real all-round pike rod for every angler! 2-piece rod.

Verkar vara ett finsk företag, som främst säljs i Finland, lite i Rumänien.

Jag vet inte, kan säkert vara bra och utan att testat så ska man egentligen inte uttala sig.

Men(!) skulle jag lägga 2000kr på ett spö, skulle jag iaf köpa ett spö från en etablerad aktör med år av erfarenhet, eller goda recensioner från användare

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Verkar vara ett finsk företag, som främst säljs i Finland, lite i Rumänien.

Jag vet inte, kan säkert vara bra och utan att testat så ska man egentligen inte uttala sig.

Men(!) skulle jag lägga 2000kr på ett spö, skulle jag iaf köpa ett spö från en etablerad aktör med år av erfarenhet, eller goda recensioner från användare
      Ah okej! Ja helt nytt märke för mig..känner lite samma! Men lite nyfiken på om det är något att ha ändå

Kommentera

Kände på spöna på mässan. De är moderna och påminner lite om prorex xr i känsla, Dvs ultra-lätta med snabb klinga. Är ju fina komponenter också så jag tycker de är spännande faktiskt. Har den kraftigaste 170g på min önskelista som konkurrent till Gator 180g och Yasei pike 170g.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 602 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40