Hej. Jag gör som många andra gissar jag, följer utbudet på eBay och emellanåt dyker det upp ett konstiga saker. Nu finns det tex några ABU Revo Toro Beast till salu från Japan. Nya till det facila priset av knappa 7000 kr. Vad är det för fel på dessa annonsörer som så uppenbart är helt ute o cyklar. Priset är ju tokhögt. Vad är det dessa försöker åstadkomma? Vad har jag missat? Inga specialutgåvor eller trimmade rullar utan helt vanliga Toro Beast. Detta är inte helt ovanligt. Jag tog Beasten som ett exemplel. Det finns gott om exempel. Att en butik ibland lyckas ta en rövare kan jag köpa då en kund kanske inte har koll på prisläget. Men på eBay där samma rulle finns listad före och efter den dyra till halva priset? Varför?
En annan iakttagelse är det relativt stora ubudet av ABU Mörrum SX ZPI AE74. Jag har följt eBay under tre år och bevakat denna specialutgåva. Inte en rulle till salu under 2.5 år av dessa tre. Nu under det senaste halvåret dyker de upp hela tiden. Det är en specialutgåva av standardrullen och som om jag inte missminner mig tillverkades i 400 ex. 200 högervevade och lika många vänstervevade. Hur kan så många dyka upp under så kort tid?
En annan iakttagelse är det relativt stora ubudet av ABU Mörrum SX ZPI AE74. Jag har följt eBay under tre år och bevakat denna specialutgåva. Inte en rulle till salu under 2.5 år av dessa tre. Nu under det senaste halvåret dyker de upp hela tiden. Det är en specialutgåva av standardrullen och som om jag inte missminner mig tillverkades i 400 ex. 200 högervevade och lika många vänstervevade. Hur kan så många dyka upp under så kort tid?
Kommentera