Behöver en bra lipgrip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver en bra lipgrip

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av janke
    ''

Varför inte lära dig gälgreppet ist..Fisken mår mycket bättre då!
    Håller med! Gälgreppet är också helt kostfritt, förutsatt att du inte behöver åka till sjukan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby
      Japp det har dom.
      Jag vet det nu...

Kommentera

lipgrip är ändå skönt att ha "ifall att"... jäkligt bra på isen med när det kan bli ruskigt trångt mellan gällock och iskant och jäkligt mycket bättre än att gaffa dom med kroken

vet inte vart man hitta bogagrip i sverige, men jag har kört med wigglers lipgrip och det har funkat bra, den inbyggda vågen är säkert helt knas, men väger gör man ändå med riktig våg och kasse

Kommentera

Gå in på "Prissökning" i menyn här på fiskesnack. Välj sedan kategori "Tillbehör - Lip-Grips" så hittar du de varianter som finns i de svenska webshopparna.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hade faktiskt två st riktiga gäddfanatiker från Holland här i våras.
            Vi var ute och fiskade med dem en dag,och då fick jag veta att
            dem använder lipgripen till att hålla gäddan vid båtkanten,medans dem tar bort draget,sedan om fotografering/vägning var nödvändig så använde dem gälgreppet med ena handen och stödde under buken med den andra!
            Mycket trevligt att se dem behandla fisken så,och om man tänker efter så skall nog en lipgrip användas så,annars är det väl ingen större skillnad än att använda en huggkrok.(förutom hålet i underkäken i så fall..)
            Jag menar om man får en stor romfylld gädda som man lyfter med lipgripen,så förstör man väl både ryggrad och innehållet i fisken...
            Nä jag anser nog att man skall lära sig att använda händerna,både gälgrepp och stödja fisken under buken innan man börja fiska över huvud taget!
            Kan ju alltid använda en handske innan man blir van.Har själv fått lite kärleksbett ibland,men har aldrig gjort illa mig ordentligt,tar man det bara försiktigt så brukar det lösa sig...

Kommentera

Ursprungligen postat av janke
              Hade faktiskt två st riktiga gäddfanatiker från Holland här i våras.
              Vi var ute och fiskade med dem en dag,och då fick jag veta att
              dem använder lipgripen till att hålla gäddan vid båtkanten,medans dem tar bort draget,sedan om fotografering/vägning var nödvändig så använde dem gälgreppet med ena handen och stödde under buken med den andra!
              Mycket trevligt att se dem behandla fisken så,och om man tänker efter så skall nog en lipgrip användas så,annars är det väl ingen större skillnad än att använda en huggkrok.(förutom hålet i underkäken i så fall..)
              Jag menar om man får en stor romfylld gädda som man lyfter med lipgripen,så förstör man väl både ryggrad och innehållet i fisken...
              Nä jag anser nog att man skall lära sig att använda händerna,både gälgrepp och stödja fisken under buken innan man börja fiska över huvud taget!
              Kan ju alltid använda en handske innan man blir van.Har själv fått lite kärleksbett ibland,men har aldrig gjort illa mig ordentligt,tar man det bara försiktigt så brukar det lösa sig...
              Håller faktiskt med, tycker det verkar vara en väldigt stor nochalans när det gäller behandligen av fisken. När man sedan kommer utför landets gränser så verkar dom ha kommit bra mkt längre, inte bara inom fisket och dess tekniker utan även inom behandligen av fisken.

Tror 95% av de som firrar han missuppfattat grejen med Lipgripen och använder den som en huggkrok som du säger.
              sigpic

Kommentera

Fish handling glove från lundgrens istället för lip grip?

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_
                  Fish handling glove från lundgrens istället för lip grip?

Bra idé!

Lär dig gälgreppet genom en handske, gäddans tänder kommer inte och skada dig om du har den.
                  Desutom så kommer du lära dig gälgreppet jävligt fort om du har den.

Kommentera

Jag vet =) köp en sådan så. den kostar ungefär lika mycket som en lip grip. så skonar du både gädda och hand

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                      Gå in på "Prissökning" i menyn här på fiskesnack. Välj sedan kategori "Tillbehör - Lip-Grips" så hittar du de varianter som finns i de svenska webshopparna.

Tack så mycket !
                      skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 427 svar
                      239 693 visningar
                      12 gillar