Ursprungligen postat av janke
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Behöver en bra lipgrip
Collapse
X
-
lipgrip är ändå skönt att ha "ifall att"... jäkligt bra på isen med när det kan bli ruskigt trångt mellan gällock och iskant och jäkligt mycket bättre än att gaffa dom med kroken
vet inte vart man hitta bogagrip i sverige, men jag har kört med wigglers lipgrip och det har funkat bra, den inbyggda vågen är säkert helt knas, men väger gör man ändå med riktig våg och kasse
Kommentera
-
Gå in på "Prissökning" i menyn här på fiskesnack. Välj sedan kategori "Tillbehör - Lip-Grips" så hittar du de varianter som finns i de svenska webshopparna.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Hade faktiskt två st riktiga gäddfanatiker från Holland här i våras.
Vi var ute och fiskade med dem en dag,och då fick jag veta att
dem använder lipgripen till att hålla gäddan vid båtkanten,medans dem tar bort draget,sedan om fotografering/vägning var nödvändig så använde dem gälgreppet med ena handen och stödde under buken med den andra!
Mycket trevligt att se dem behandla fisken så,och om man tänker efter så skall nog en lipgrip användas så,annars är det väl ingen större skillnad än att använda en huggkrok.(förutom hålet i underkäken i så fall..)
Jag menar om man får en stor romfylld gädda som man lyfter med lipgripen,så förstör man väl både ryggrad och innehållet i fisken...
Nä jag anser nog att man skall lära sig att använda händerna,både gälgrepp och stödja fisken under buken innan man börja fiska över huvud taget!
Kan ju alltid använda en handske innan man blir van.Har själv fått lite kärleksbett ibland,men har aldrig gjort illa mig ordentligt,tar man det bara försiktigt så brukar det lösa sig...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jankeHade faktiskt två st riktiga gäddfanatiker från Holland här i våras.
Vi var ute och fiskade med dem en dag,och då fick jag veta att
dem använder lipgripen till att hålla gäddan vid båtkanten,medans dem tar bort draget,sedan om fotografering/vägning var nödvändig så använde dem gälgreppet med ena handen och stödde under buken med den andra!
Mycket trevligt att se dem behandla fisken så,och om man tänker efter så skall nog en lipgrip användas så,annars är det väl ingen större skillnad än att använda en huggkrok.(förutom hålet i underkäken i så fall..)
Jag menar om man får en stor romfylld gädda som man lyfter med lipgripen,så förstör man väl både ryggrad och innehållet i fisken...
Nä jag anser nog att man skall lära sig att använda händerna,både gälgrepp och stödja fisken under buken innan man börja fiska över huvud taget!
Kan ju alltid använda en handske innan man blir van.Har själv fått lite kärleksbett ibland,men har aldrig gjort illa mig ordentligt,tar man det bara försiktigt så brukar det lösa sig...
Tror 95% av de som firrar han missuppfattat grejen med Lipgripen och använder den som en huggkrok som du säger.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alsbäck_Fish handling glove från lundgrens istället för lip grip?
Bra idé!
Lär dig gälgreppet genom en handske, gäddans tänder kommer inte och skada dig om du har den.
Desutom så kommer du lära dig gälgreppet jävligt fort om du har den.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav emiloneHej,
Har en ABU record 2300 i min samling som jag är osäker på pris kring, har ni några...2 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-01-07, 10:11 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -