Digitalkamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Digitalkamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Digitalkamera

Äntligen har jag fått tag i en digitalkamera som passar mig perfekt. Kameran är en kompakt digitalkamera som är vattentät ner til 5 m och skall klara att tappas från ca 1,5 m höjd. Givetvis blir det bättre bilder med en systemkameramen men eftersom den har ju en tendens att bli liggande hemma pga att den inte är så smidig att ta med. Den kamera jag köpt är en Olympus SW 725, rekomenders till den som söker en stryktålig kamera att ta med på fisketuren oavsett väder.

Har funderat på att köpa en sån...

Hur blir bilderna under vatten? Är de nåt att ha? Dvs kan man ta bra bilder när man återutsätter fisk. Kameran i övrigt: är du nöjd med de bilder den tar? Makrobilder? Autofokus mm mm

Kommentera

Ursprungligen postat av Hibbahubba
      Hur blir bilderna under vatten? Är de nåt att ha? Dvs kan man ta bra bilder när man återutsätter fisk. Kameran i övrigt: är du nöjd med de bilder den tar? Makrobilder? Autofokus mm mm
      Undervattensbilder tycker jag blir skit i 90% av alla vatten, verkar coolare än det är
      sigpic

Kommentera

Jag är nöjd med bildkvaliten och autofokus men har ej testat undervattensbilder ännu, återkommer om detta. Huvudsyftet med denna kamera för mig var att den skulle tåla att användas i de extrema miljöer som det ibland blir vid sportfiske. Vädret kommer inte längre vara någon faktor som påverkar om jag skall ta kort eller ej.

Kommentera

undervattensbilderna (kan) bli bra men kräver mycket tur och även skicklighet, kolla gärna mitt album för några ax som alla är tagna med nämda kamera, övervattensbilderna med för den delen.
          ha det!

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
            undervattensbilderna (kan) bli bra men kräver mycket tur och även skicklighet, kolla gärna mitt album för några ax som alla är tagna med nämda kamera, övervattensbilderna med för den delen.
            ha det!
            Man måste ju vara en i klarvattenssjö och i princip använda cyklop för att det skall bli ngt att ens börja med

Men som folk säger, det är ovärdeligt att ha ett 100% vattentät skal när man är ute i skitväder, sedan om den råkar ligga kvar i fukten i fiskeväskan en vecka gör inte heller det ngt liksom
            sigpic

Kommentera

Filmar under vattnet är ju många som gör, och sen tar en "print screen" på ett "bild" i filmen som ser shyst ut.
              Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swedish-Pro
                Filmar under vattnet är ju många som gör, och sen tar en "print screen" på ett "bild" i filmen som ser shyst ut.
                En printscreen från en film blir aldrig ngt att jämnföra med en riktigt bild. Men du får gärna visa på exempel?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  En printscreen från en film blir aldrig ngt att jämnföra med en riktigt bild. Men du får gärna visa på exempel?
                  Det ligger en bild som jag har klippt ut från en film i mitt fotoalbum.
                  Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

filmen blir väl i 640x480 eller nått liknande , jämnfört med tex 3072x2304 när man tar ett kort med schysst kvalla ?
                    [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 443 svar
                    241 355 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg anteman