tips på prisvärd digitalvåg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på prisvärd digitalvåg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tänker själv införskaffa en Fox ivinter. Använt några gånger till några fiskar och funkar kanon.. T.O.M i regn, så fukt klarar den nog allt..
    Specimen fishing for life

Kommentera

Ahti funkar bra!

Har haft min Ahti i två år den har funkat väldigt bra! Kontrollvägt mot vanliga super samson med jämna mellanrum och den har vägt bra. Så om du bestämt skall ha en digitalvåg så rekomenderar jag den.
      Stå på dig... annars gör någon annan det!

Kommentera

Vad är priset då?

Det låter ju som om biltemas våg är ok? Men vad är det där priset då?
        /D

Ursprungligen postat av fure
        Så jävla löjligt..... kontrollvägde kimbows 9+ gädda mot min supersamson, ingen skillnad, har även vägt 2 kilo bly med en kompis 6 grams felmarginal blev det. Visst jag är också skeptisk till biltema grejer, men så länge man kontrollväger med jämna mellanrum är den grym för det priset....
        Stå på dig... annars gör någon annan det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Dabilur
          Det låter ju som om biltemas våg är ok? Men vad är det där priset då?
          /D
          Fiskvåg
          Digital fiskvåg omställbar mellan kg, lb eller lb:oz. Kapacitet: 25 kg. Noggrannhet: 20 g. Drivs med 1 st. 9 V-batteri (6LF22) (medföljer ej).

Art nr Pris Antal
          26-7892 299,00 kr

Kommentera

jag kör med en ahti våg och jag är riktigt nöjd.
            Har fått reklamera en då plasten som skyddar displayen trillade av och halva displayen lossnade, med den jag har nu har jag "isolerat" hela med eltejp så att vattnet inte ska få chans att tränga in. Inge snyggt men skyddar bra mot vatten och stötar, även som rep skydd mot displayen.
            Vågen är även relativt liten i jämförelse med t ex elektro samson och det är ett klart plus. Rekomenderas
            varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease
              jag kör med en ahti våg och jag är riktigt nöjd.
              Har fått reklamera en då plasten som skyddar displayen trillade av och halva displayen lossnade, med den jag har nu har jag "isolerat" hela med eltejp så att vattnet inte ska få chans att tränga in. Inge snyggt men skyddar bra mot vatten och stötar, även som rep skydd mot displayen.
              Vågen är även relativt liten i jämförelse med t ex elektro samson och det är ett klart plus. Rekomenderas
              Som sagt innan, biltemas funkar klockrent utan eltejps isolering.... Hagel och pissregn utan problem..

Kommentera

Ahti

Ahti är både prisvärd och bra. Jag har haft mina Ahtivågar i 3-4 år och inte haft några problem med att de väger fel i kyla ner till några minus ivf.
                Har provat dom när de legat i -8 grader på balkongen, med kontrolerad vikt har de då vägt rätt.
                Fukt har inte varit något problem.
                Det enda man bör tänka på är att kroken skall hänga rätt(löst inte upphakad) så att det inte blir brytvinkel för då kan man få en felangivelse(andra av de godkända vågarna är känsligare).

Biltemas våg kan säkert fungera om man inte tänker anmäla en storfisk till sportfiskarnas storfisk register, för där krävs det en godkänd våg(En våg vars märke och modell Håkan Brugård kontrolerat nogranheten på).

Kommentera

ingen mer än jag som haft problem med att luckan som skydar displayen går av direkt? På min nya jag fick lossnade luckan direkt
                  varför nappar det aldrig?

Kommentera

Kamera och vågsäck!

Många är vi som köper dyra vågar dyra kameror och annan vatten känslig utrustning, men få är vi som tar hand om denna oftast dyra utrustning på ett bra sätt.

Själv har jag tidigare bara slängt ner kamern och vågen i väskan sen ahr det fått ligga där i båtten. tillföljd att jag har förstört både en och två vågar. Men nu för ett litet tag sedan köpte jag en electrosamson och bestämde mig då för att denna inte ska gå samma öde till mötes. Därför gick jag in till en friluffsaffär och köpte mig en vattentät säck från haglöfs. Nu för tiden är både kamera våg gps mm säkert förvarat. Det är ingen dyr peng att lägga med tanke på vad de andra sakerna kostar. har fungerat ypperligt för mig iaf.

Senast ändrad av Rixman; 2006-12-09, 10:36.
                    www.rixman.se
                    http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
                    http://www.miekofishing.se

Kommentera

Känns som att ni har glömt R.T Zenso Scale... Vägde precis lika bra (EXAKT!) som Electro Samson i ett FFA-test och den kostar bara en bråkdel av Samsons pris. Har en själv och är helnöjd, de gånger jag har kontrollvägt så har den vägt mycket exakt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 603 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57