Avliva Gädda... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avliva Gädda...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förklara gärna

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
    El så kan du ju alltid ta tag i stjärten och slå gäddan mot vattenytan! Då gör ytspäningen att det bildas ett sug som tar dö på den.

Men alltid bäst att låta den simma vidare!
    detta för mig...

//Fred

Kommentera

moget att ta bort min komentar

Kommentera

Kan inte ni som vill diskutera c&r vara eller icke vara starta en egen tråd, där kan ni tjaffsa bäst ni vill...
        Killen som startade denna tråd ville ju veta hur man tar död på en fisk på effektivaste sätt..
        Eller har jag fattat fel??
        Orka tjaffsa!!
        [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Lärlingen

Kan inte ni som vill diskutera c&r vara eller icke vara starta en egen tråd, där kan ni tjaffsa bäst ni vill...
          Killen som startade denna tråd ville ju veta hur man tar död på en fisk på effektivaste sätt..
          Eller har jag fattat fel??
          Orka tjaffsa!!
          Bra iniativ. Jag har för övrigt en kompis som brukar CATCH-KILL-&RELEASE. En metod som kanske borde förespråkas i fler vatten där slempellarna tagit över.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
            Bra iniativ. Jag har för övrigt en kompis som brukar CATCH-KILL-&RELEASE. En metod som kanske borde förespråkas i fler vatten där slempellarna tagit över.
            Jäkligt häftig polare du har!! eller kanske sorglig??

Ja jag vet att jag skrev tidigare att det var mitt sista inlägg i tråden,, men jag kunde bara inte hålla mig...
            http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Okej, nu har jag lagt upp en tråd om C&R på ljugarbänken.
              Så det är bara att diskutera på där!
              [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
                ingen alls låt den simma vidare!

Om man inte ska äta den ja? Idiot! Stampa den i huvet!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                  Det hände sig vid den tiden att jag var tillsammans med ett gäng met- och spinnentusiaster av yngre årgång vid en tjärn vilken innehöll abborre och gädda. Abborren påstods vara grov och gäddorna hyfsat stora. Gäddvikter upp mot 7 kg var noterade men storlekar därutöver föreföll inte finnas. Abborrarna påstods vara samlade på en mycket liten yta men vi fick en god information av guiden och jag hade inga problem att finna stället. Jag hade viss framgång och försökte få dit de övriga men de skulle bara fiska gädda.
                  Eftermiddagen bytte jag till gäddfiske. De övriga samlades runt abborrhålet och jag traskade sakta runt sjön. En Hagfors-grabb i nedre tonåren vägrade meta abborrarna han skulle ta dem på en Rapala original. Han fick ingen och även övriga fiskare hade dåligt resultat. Någon halvtimme senare vägrar abborrarna helt att nappa.
                  Det var då några minuter senare som Hagförsaren får HUGG! Han har tunn lina ingen tafs och storfisk på gång. Jag befann mig på andra sidan tjärnen men grabbens batalj skildrades på ljudlig värmländska så jag hade inga problem att följa alla faser och fasor.
                  Värst blev det när gäddan skulle upp ur vattnet. Ingen håv ansågs hålla måttet, så grabben slängde sig i spat och kopplade en flygadende mara på gäddstackarn och skickade den upp på land där kampen övergick till parterrbrottning enligt modellen Catch as Catch Can!
                  Grabben kopplade en halvnelson på gäddan dock utan att lyckas få den att ge sig. I det det läget satte han sig över fisken, greppade runt gälarna och klämde åt för hela Värmland! Den strypningen pallade inte gäddan. Gäddan var inte speciellt stor, ca 5,5 kg på billig våg, tämligen alldaglig för tjärnen enligt guiden men avlivningssättet var nytt.

Har du alltså brottarkunskaper och händer som dasslock kan du pröva att strypa storgäddorna. Själv har jag en egentillverkad träklubba med noga utprovat och profilerat grepp.

Du är lätt nr 1 på att skriva, iaf på detta forum. Underbar läsning

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                  3 423 svar
                  239 216 visningar
                  12 gillar
                  Senaste inlägg Retroräven  
                  Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01