Efterlyses? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlyses?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Efterlyses?

Kompetenta jerkpkt!

Ex:
    1st St. Croix-spö
    1st Cc-rulle
    Någon Cobbs
    Någon Delong
    Någon Bandit shallow
    Någon Pig S
    T-line
    Titantafs

Ex:
    1st D-backspö
    1st Cabo
    Någon Cobbs
    Någon Delong
    Någon Bandit shallow
    Någon Pig S
    T-line
    Titantafs

Borde vara lättsålt även till större belopp.

Lasse på Cappe (Capricorn) är grym på komp. pkt inom flugfiske, varför satsar ingen handlare på riktiga jerkpkt???

/MT
    Senast ändrad av Muskytracker; 2006-11-10, 19:29.

OK, svaret är G-punkten... hick: Generalpucken menar jag!

Importtjafs etc... OK, det finns handlare med möjlighet till bra jerkpkt i Sverige åsso, men ändå är pkt:en sunkigare än bedrövligt.

Gigant

/MT

Kommentera

De enda lite dyrare paketen jag sett i Sverige har Sporting haft. Med Fig Rig spö, Abu Record rulle och nån spunnen lina till.

Du har rätt i att det säkert finns en marknad för detta, men den kanske är liten? Flugfiskare vet ju alla att de bara dräller onödigt stora summor pengar runt sig....

Jag är sugen på ett Fig Rig spö eller liknande till våren, men skall antingen köra min Calcutta TE401 till detta eller köpa en ny Ambassadeur Revo STX.
      Vi får se vart pengarna räcker, inte lätt att vara småbarnsfar....
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers
        OK, svaret är G-punkten... hick: Generalpucken menar jag!

Importtjafs etc... OK, det finns handlare med möjlighet till bra jerkpkt i Sverige åsso, men ändå är pkt:en sunkigare än bedrövligt.

Gigant

/MT
        .hrrmmf

vad är det nu för fel på...

Buster Stiff
        Shimano Cardiff
        Buster jerk i alla färgerna
        En valfri Slider

???!!!

Fiskebutiker plockar ihop paket som säljer..dvs billiga paket. I Sverige ska saker vara billigt, billigt....billigt. Tolka mig inte fel nu, alla har inte råd o köpa dyra prylar vilket jag har full respekt för. Men, kan inte annat än sucka, när folk med god ekonomi, i ena meningen skryter om slagborrmaskinen man köpt på Jula för 120kr, och i nästa andetag spyr galla över alla företag som flyttar tillverkningen till Kina o andra lågprisländer..

Kommentera

Nej, gillar själv Stiff och Cardiffen är mycket bra... BJ i alla färger?

Vilken handlare har ett sådant pkt?

Jag skiter i pkt:en själv, men fattar inte varför det alltid inte får kosta något???

Kommentera

WORD WORD WORD

Kvalité ska de va
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Jag skiter i pkt:en själv, men fattar inte varför det alltid inte får kosta något???

...absolut inget fel på paketen, men lite tråkigt då 99,98% av alla butiker har dessa som combos. Bra pris o hyffsade prylar säljer..exklusiva prylar med pris därefter säljer i smååå kvantiteter.

Har hört siffran över hur många Ambassadeurer som säljs i sverige. Inte är det många, säljs tom fler i Finland om jag inte minns fel..och då är en Ambassadeur inte speciellt dyr i förhållande till vad man får.

Kommentera

Sportfiske är väl den största av alla hobbies i Sverige med över 2 miljoner utövare årligen, men vi är en ganska liten klick som är beredda att lägga mycket pengar på detta.

Kan ju säga att många av mina kompisar tyckt att jag varit "Dum i huvudet" som köpt en Calcutta TE401 rulle med ett ord.pris på 4,500:-, nu har ju inte jag betalat fullt pris ändå men så låter det ofta.
                Och sedan klagar de på att deras "fina" haspelrullar för 500:- inte håller mer än 1-2 år, alltid något som börjar rackla.

Min sambo håller på med dykning, och där kan man ju verkligen inte köpt nått skit för om det pajjar så är det klippt. Vi har t.ex. köpt en ficklampa för över 1000:- åt henne, och det var ändå långt ifrån den dyraste modellen.

Vissa hobbies kostar pengar, det är bara att inse detta. Satsar man stenhårt och vill kunna fiska på lite olika sätt så är det bara att öppna börsen.
                Själv har jag köpt en del från USA för att hålla kostnaderna nere, men det är ju inte alltid det lönar sig.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

För att marknaden är för liten och därmed inte räknas som lönsam. Efterfrågan föder sortimenten...
                  sigpic

Kommentera

Bullshit, marknaden för liten??? Att påstå att Sveriges största fritidsintresse är en för liten marknad är lågt...
                    Senast ändrad av Muskytracker; 2006-11-12, 11:18.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    2 049 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11