Jerk-Ace - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk-Ace

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rickjung
    Har skrivit det men tar om det.
    I samtliga mina aces jerkar har jag djupa hål av gäddtänder pga att lacken är så pass mjuk så att tänderna går rakt igenom. Som skrivet ovan så sprack min Sweet Shad helt och hållet sönder efter 2 gäddor på det. Tänderna gick in för djupt och betet pallade inte trycket.

Vad glad jag blir, entligen skriver du vad du tycker är fel med LACKEN!

Kommentera

"Märkligt, ingen av mina shads har flytit kan jag meddela Svävande skulle jag nog säga..."

Det var märkligt.. ALLA mina flyter...

visserligen lite olika mycket men ingen stannar nere, utan stiger låååångsamt..
      Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

ACE-betena är sedan förra säsongen målade och lackade av Kjelle L, mannen bakom Stalker. De är lackade i två lager envirotex, dvs samma lack som flera av de amerikanska handgjorda jerkarna.

Jag tycker själv att de håller nog så bra som andra träbeten. Industritillverkade plastbeten håller bättre, så är det. Men hur färgen och skyddslacken håller, det kan ju variera en hel del. Själv gillar jag både sönderhuggen färg, träflisor och tänder...

När det gäller hur man ska fiska betena, så rekomenderar jag ett besök hos PA på Lundgrens för demonstration i antingen fontänen eller stallis. Jag kan med ord försöka beskriva, men det är liksom bättre att dema.
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Innan Kjelle började lacka betena, var lacken sisådär på ACE betena. Men nu när han har lackat dom tycker jag man inte kan klaga! Min lilla fatflipper har bara lite "repor" i lacken efter några gäddor och ingen gädda har lyckats "bita igenom" den.

Och angående Sweet Shaden så har iaf jag upplevt att den flyter eller sjunker beroende på vilken tafs man anväder !
          bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
            Varfor gnalls det bara pa att BJ ar i plast? Ta killer beten som PIG, Manta, Hellhound. Vad ar de gjorda av? Jag ar ingen fans av BJ men nog fan gar det inte att argumentera mot betet. Det tar fett med stora gaddor. Vi saljer sjalva nastan bara trabeten. Vi forsoker salja bra grejor sedan om det ar plast eller inte who cares? Sjalv tycker jag det ar roligt med trabeten for de ar individuella, betyder inte att jag dissar plastbeten.
            Håller med till 100%
            Skitfiske alla

Kommentera

Gnälls det inte mer på träbeten än plastbeten ?
              bf

Kommentera

Ursprungligen postat av esoxlucius74
                Sweetshaden är flytande, men jobbar sig ner om du jerkar den rätt..
                Den jobbar bra på 1-1½ m
                Eller sakta sjunkade med rätt tafs och krok
                sigpic

Kommentera

Beror på, en av mina är sjunkande och en är flytande fast det stog sjunkande på paketet på båda... skumt
                  Skitfiske alla

Kommentera

Jag har 2st shads en är flytande en är sjunkande med samma tafs o krokar etc.
                    Testade idag med ett krokbyte på den flytande och den blev perfekt suspending så det är inte mkt som behövs om man vill modda lite.
                    Men min big fat flipper flyter som en kork, vet inte om det hjälper med större krokar där har dock inte testat än.
                    Hur är tanken med big fat flipper ska den vara långsamt sjunk/suspendig eller ska den sjunka lite fortare?

Kommentera

Jerk-Ace

Igår kväll så gick jag igenom mina jerk lådor för att byta krokar mm.
                      Då kom jag på att det låg 2 st Ace fatt flipper i en av lådorna med dålig lack!
                      Ett ypperligt tillfälle att lacka om dem
                      När jag har slipat av den gamla lacken,va fan!!! de är ju i plast , vit plast
                      Köppte de här på lundgergs för några år sedan.

Nu till frågan,finns det två varianter av ACE FATT FLIPPER , trä och plast???
                      Inte för att betet är sämre bara för att det är i plast! Man blev bara besviken pgr ut av att jag trodde det var ett trä bete

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40