Flätlinor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlinor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Foppa
    jag tycker att powerpro är den överlägset bästa till multi, och fireline till haspel. problemer men fireline är att den inte alls håller lika länge som powerpro. Dessutom är fireline dyrare, så jag använder powerpro till både haspel och multi
    Har du testat Siglon Techneed? Jag kör på den nu och det skulle va kul om nån kunde skriva vilken de föredrar. Har nämligen aldrig kört power pro men hört att de är väldans lika.

//K
    BJ@

Kommentera

Flätlina

Jag jobbade i en fiske affär i nästan 3 år och vi sålde utan tvekan mest fireline. Jag använder den själv och den är överlägsen. jagb har testat dom flesta konkurenter och dom var inge bra alls. Men smaken är som baken, full av skit
      C&R

Kommentera

Inge bra

Originally posted by Kolnej
        tjackade 110m fireline 0,25 idag som ska på pro rocketen, tänkte lägga ca 100m 0,38 nylon under... tror ni det funkar?

jag vill ut å testa juu!

Det brukar inte funka någe bra, den är för hård och kommer skära in i under liggande lin lager och så vips skatbo, kvitter kvitter . Du kan oxå kröka axeln med flätlina, ryck inte för hårt i botten nappet.
        C&R

Kommentera

ni som har testat fireline, vad lägger ni under då isåfall om inte nylon? och om nylon, vilken dimension passar som backing till 0.25 flätat?

Kommentera

Originally posted by Kolnej
            ni som har testat fireline, vad lägger ni under då isåfall om inte nylon? och om nylon, vilken dimension passar som backing till 0.25 flätat?
            Jag använder själv alltid nylon i botten, 0.25-0.30 mm borde duga, vid havsfiske fyller jag botten av rullen med 0.40-0.45 mm för att slippa lägga på många hundra meter nylon. Finns som Benji nämner en risk att linan skär ned och skapar problem, aldrig hänt mig dock.
            sigpic

Kommentera

jag lägger altid några varv nylom i botten för att linan inte ska "glida" på spolen, både vid haspel och multi

Kommentera

Slog till på en DynaCable 0,20mm igår för 150:-

Hann bara testa ett par timmar men är nöjd så här långt ... bara ett litet trassel som reddes ut på ett par sekunder. Denna känns krafigare än FireLine men det återstår att se hur den pallar ...

Vilka fler kör med DynaCable ?
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag körde dyna cable 0.08 till UL förut, knutstark osv, men det trasslade sig så lätt, och dessutom mycket svår att reda ut trasslen´, hade den bara några veckor, sen hade jag varit tvungen att kassera så mycket lina som trasslat sig att jag inte hade mycket kvar....

Kommentera

Tror jag kör med Suffix DNA, de spolade på åt mig direkt på rullen på Sporting i Örebro. 1 krona metern
                    You don't get to be the best with luck. What you get with luck is good parking...

Kommentera

på dynacable tycker jag att du har helt fel hade det på en av mina rullar förut inge vidare om man säger så... ja kör FL till haspel o PP till multi.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 410 svar
                      238 523 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01