ambassadeur 6500 syncro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur 6500 syncro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ambassadeur 6500 syncro

någon som har erfarenhet av att byta vev på dessa rullar? skulle vilja byta till en med gummiknoppar istället för de "äckliga" runda plastknopparna som de har nu.

finns de vevar att köpa någonstans?

Köp en av UT, Då får du enkelvev också. annars kan du nog beställa ifrån ABU.

Ola

Kommentera

Syncro-vevarna är mkt annorlunda än "vanliga" vevar. Alltså man skall plocka bort aktuella knopparna och bulta dit nya. Annars att tillverka nya vevar till syncro är för dyrt och mkt jobb.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan
        Syncro-vevarna är mkt annorlunda än "vanliga" vevar. Alltså man skall plocka bort aktuella knopparna och bulta dit nya. Annars att tillverka nya vevar till syncro är för dyrt och mkt jobb.
        Är detta sant? Är det inte bara att sätta dit en annan vev från ABU Ambassadeur?
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender
          Är detta sant? Är det inte bara att sätta dit en annan vev från ABU Ambassadeur?
          Nä, just syncro-modellerna har en helt egen typ av vevarm. Dels är den vinklad utåt pga att stjärnhjulet sitter utanför veven. Detta har man gjort för att stjärnhjulet ska hamna innanför vevknopparna trots att det har placerats utanför veven. Dessutom är en viktig del i själva syncrofunktionen integrerad i vevens mitt.
          Vill man ha gumminknoppar blir det till att nita fast nya nitstift och knoppar. Det går att sätta dit kullagrade knoppar men det kostar rejält mycket, i runda slängar 500 kr inkl frakt om man köper delarna från ABU.
          Ett alternativ är att skaffa den vev som ABU hade till XLT Syncro-modellerna. Räfflade gummiknoppar som dock inte är lika sköna som dagens moderna skapelser.
          Senast ändrad av FRB; 2006-10-21, 05:26.

Kommentera

Vad tycker ni om själva syncro funktionen? Vet en del som inte kan med den, men jag tycker den är oslagbar när man fiskar med djuprigg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
              Vad tycker ni om själva syncro funktionen? Vet en del som inte kan med den, men jag tycker den är oslagbar när man fiskar med djuprigg.
              Jag håller med dej!
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                Jag håller med dej!
                Har hört ryktesvägen att min våta dröm ska bli sann: 7000 syncro med räkneverk ska komma Då slipper man stå och räkna hur många slag revspridaren gått fram och tillbaka. Hoppas att det stämmer....

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                  Har hört ryktesvägen att min våta dröm ska bli sann: 7000 syncro med räkneverk ska komma Då slipper man stå och räkna hur många slag revspridaren gått fram och tillbaka. Hoppas att det stämmer....
                  Det skulle ju vara den ultimata trollingrullen, jag är helt värdelös på att räkna varv på linspridaren står bara och tänker på annat, fattar inte varför dom inte har släppt en sån rulle tidigare!
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                    Det skulle ju vara den ultimata trollingrullen, jag är helt värdelös på att räkna varv på linspridaren står bara och tänker på annat, fattar inte varför dom inte har släppt en sån rulle tidigare!
                    Ingen aning, given "homerun" i Sverige iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 425 svar
                    239 414 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg SjonsBaever  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01