Ron Thompson - skräp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thompson - skräp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron Thompson - skräp!!

Köp aldrig något därifrån!! Knäckt samma spö 2 ggr! först gick toppen, fick en ny, sen brast klingan lite längre ned! Spöt har kastvikt på 95g! Båda brotten skedde vid kast med en wobbler på ca: 70 gram! Skandalsämst!!!

Skräp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SKÅNELAINEN SINAPPI

Dom hade roliga neoopren vadare som blev badare ganska fort förut på
    repeteroaren, jag köpte neopren handskar av dom, inget vidare heller.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Haha har råkat ut för samma sak Ninjalinus,,köpte ett spö som skulle ta 45g tror ja å drog av toppen på några kast med en Swim wizz,,fick ett nytt å det gick av på mitten när jag fick hugg på trolling!!!Bröt spöt i smådelar som nu ligger på botten i Västervik!
      SKITGREJJER!!!!!!

Kommentera

Ron Thompson är ett väldigt ojämnt märke. Vissa grejer är bara ren dynga medan andra grejer är helt ok. Jag har ett RT Temper till gäddfisket och det spöet är en mycket kär ägodel då det funkar hur jävla bra som helst. Jag har dock haft nåt RT-spö innan detta och det har varit ganska kortlivade grejer.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
          Ron Thompson är ett väldigt ojämnt märke. Vissa grejer är bara ren dynga medan andra grejer är helt ok. Jag har ett RT Temper till gäddfisket och det spöet är en mycket kär ägodel då det funkar hur jävla bra som helst. Jag har dock haft nåt RT-spö innan detta och det har varit ganska kortlivade grejer.
          Jag har brutit av 3 st RT Temper spön. Har 2 st, 7 fot 5-18 gram och 10 fot 10-45 gram.

7 fotaren har en kompis fumlat av en gång och jag klantade av det när jag lyfte ur det ur bilen en gång. Mitt fel! Men klingorna är väldigt känsliga, IM8 är väldigt tunt. Har dock använt spöt länge nu och gillar det skarpt.

10 fotaren gick av vid trolling på första fisketuren, gädda på 2 kg som högg. Fick en ny topp och sen har det funkat bra de kanske 5-6 gångerna spöt har använts. Använder det inte, lite vekt för min smak. Till salu om någon är intresserad....

Men jag håller med om att kvaliten är väldigt ojämn. Förmodligen har de flera olika fabriker med lite olika kvalitet på sina utlevererade produkter.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ron Thompson anser jag vara det absolute bästa lågprismärket av alla spön jag testat.

Att det sedan är oförsvarbart många reklamationer och i 9fall av 10 inget för seriösa fiskare är en annan sak.

Finns säkert en hel del bra grejor med i deras sortiment. Har atm ett par stövelvadare som höll hela 4-5gånger innan dom börjat läcka...
            sigpic

Kommentera

har ett gammalt 9fots steelhead som har vart med om det ena å det andra men står pall och är faktiskt helt ok.
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

har typ bara en ron thompson pryl och de är ett feeder spö för 500kr som jag andvänder till match fiske.
                efter köpet kollade jag igenom de noggrant hemma och ser då att första ringen innan man sätter på feeder toppen är borta och byter de till ett helt och sen dess inga problem med spöt och de är sjukt skönt att fiska med.styvt,lätt,bra tryck och riktgit skönt och drilla på!!!
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ja vissa spön är faktiskt riktigt sköna, fast jag gillar inte phazer spöna av någon anledning, dom känns bara äckliga och lättknäckta.

Kommentera

Har ett Ron Thompson Monterra 9FT spinnspö, funkat utmärkt under 2 års tid. Har dock bytt upp mig nu för 1 år sedan till ett Signa Pike och det är 100 gånger skönare.

Men överlag verkar det vara mycke skador och liknande på deras spön. Medans man ibland har tur och får bra grejjer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40