jerk spö letas ett klipp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk spö letas ett klipp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Ja, butikerna är allt lite fula

Finns en butik här som har riktiga överpriser men ALLTID ger "20%rabbat kompis" och hamnar då ändå på lite överpris, men kunderna känner sig som storfyndarn
    Lite synd med såna butiker, men kunderna känner sig säkert nöjda.

Blixtsport brukar ligga på riktpriserna annars så detta är lite konstigt, de hade inte högre riktpris förra året?

Jag brukar försöka köpa mina spön lokalt eller om jag är med bilen i Stockholm eller liknande. Frakten är ju rätt dyr annars.

Rullar och liknande köper jag nästan uteslutande från USA, ropade in en Okuma VS-200 LX lågprofil nu i veckan på eBay i USA: 714:-. $81 + $15 i frakt. Listpris där var ju $106 på "Buy now" erbjudande. Har inte sett denna rulle i Sverige ännu på nån nätbutik så jag vet inte priset här.
    Han skulle inte skicka med någon faktura och märka paketet med GIFT så förhoppningsvis slipper jag tull+moms.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Kostat 749;- på Olssons sedan dom lanserades om jag inte missminner mig
      OK, det var ju billigt som fan. Då kanske det bär iväg dit för förstärkning i spöuppsättningen.

Ursprungligen postat av Da_Moose
      Rullar och liknande köper jag nästan uteslutande från USA, ropade in en Okuma VS-200 LX lågprofil nu i veckan på eBay i USA: 714:-. $81 + $15 i frakt. Listpris där var ju $106 på "Buy now" erbjudande. Har inte sett denna rulle i Sverige ännu på nån nätbutik så jag vet inte priset här.
      Han skulle inte skicka med någon faktura och märka paketet med GIFT så förhoppningsvis slipper jag tull+moms.
      Jag har också börjat handla en del via eBay och jag kan inte annat än hålla med om att det går att göra riktigt fina fynd där. Så länge man kan undvika tullen så brukar priset inkl. frakt bli betydligt lägre än på hemmaplan. 270m Power Pro fick jag för 170 spänn med frakt. Helt jävla OK faktiskt.
      Senast ändrad av Gäddhängke; 2006-09-28, 16:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
        OK, det var ju billigt som fan. Då kanske det bär iväg dit för förstärkning i spöuppsättningen.
        Ring o kolla innan för säkerhetsnsskull både på priset och tillgången. Kan mkt väl vara slut. Vet att dom tidigare haft STORA prob med att få fram spöna.
        sigpic

Kommentera

Ring o kolla innan för säkerhetsnsskull både på priset och tillgången. Kan mkt väl vara slut. Vet att dom tidigare haft STORA prob med att få fram spöna.
          Har de både de gröna och röda spöna? Är det förresten nån skillnad på dem. Jag har hört att de nya med röda lindningarna är aningen styvare än de gröna. Vet du om det stämmer?

Kommentera

Vet inte hur mycket pengar du har tänkt att lägga på endast rulle / spö, men ett billigt men skönt och bra allternativ är Buster Stiff samt Ambassadeur TGC5001 (ca800kr) eller Amba 5601 Jerkbaiter (1100kr).

Kör själv Amba Jerkbaiter och Buster Stiff och jag måste säga att jag är väldigt nöjd, man får mycket för pengarna.

Kommentera

jag har en abu pro rocket 6500 rulle så den tror jag funkar att jerka med. har kollat in Fox Predator Jerk. dock vet jag inget om spöt. men det är ju fox
              Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Har de både de gröna och röda spöna? Är det förresten nån skillnad på dem. Jag har hört att de nya med röda lindningarna är aningen styvare än de gröna. Vet du om det stämmer?
                Inte en aning Bara att dra 050413518 och sätta kniven mot halsen
                sigpic

Kommentera

Jag har också börjat handla en del via eBay och jag kan inte annat än hålla med om att det går att göra riktigt fina fynd där. Så länge man kan undvika tullen så brukar priset inkl. frakt bli betydligt lägre än på hemmaplan. 270m Power Pro fick jag för 170 spänn med frakt. Helt jävla OK faktiskt.
                  Dock så finns det ju 2 stora nackdelar med att köpa i USA över nätet.

1. Risken att bli blåst eller att paketet "försvinner" i posten är ju att ta i beaktande. Man kan ju inte göra så mycket om man betalat och inte fått prylarna. Man får ju vara beredd att "offra" pengarna om det skulle gå åt helvete.

2. Garanti - Kan ju bli en del tjorv om rullen slutar funka eller om det rentav är fel vid leverans. Inte så många distributörer/generalagenter i Sverige som är sugna på att fixa saker gratis som inte är köpta i Sverige. Dock så skall det sägas att jag fått en rulle från Daiwa, Capricorn 4000, fixad utan kostnader. Något gick sönder i bygelfällningen. Jag pratade med den person jag fick tag på via BIOS och gjorde helt klart för honom att rullen var köpt i USA och att jag undrade om de hade "World Wide Warranty" eller annars hur mycket de ville ha för att laga den. Jag fick det dock gratis utan knorr från deras sida.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                    Hmmm....kasst.... Men hade jag beställt över nätet från södra Sverige så hade det ju blivit en rätt hög fraktkostnad. Så det är rätt OK ändå, jag vet att prisena brukar vara högre här i Norra Sverige men det var ju lite i överkant.
                    BTW: Spöet var felmärkt på Blixt, skall åtgärdas nästa gång jag är dit.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 423 svar
                    239 218 visningar
                    12 gillar