Värde på en Ambassadeur SM 6600CL? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde på en Ambassadeur SM 6600CL?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värde på en Ambassadeur SM 6600CL?

Hej,
    har en Ambassadeur SM 6600CL i garderben, som legat där sen januari 1997. Använde den bara 1ggr, för att prova på, så den är i i princip oanvänd. Använder enbart haspelrullar. Spolade på flätlina i år och tänkte använda till gäddfisket, men det blev inget. Funderar på att sälja istället, men vad är den värd?
    Bifogade filer
    Senast ändrad av MrPM; 2006-09-25, 22:31.

Jag skulle ge den en andra, tredje, fjärde och femte chans innan jag sålde den om jag var du.

Annars tror jag inte att de är särsklit dyra de där rullarna. En femhundring på Tradera kanske?

Kommentera

Ursprungligen postat av ob
      Jag skulle ge den en andra, tredje, fjärde och femte chans innan jag sålde den om jag var du.

Annars tror jag inte att de är särsklit dyra de där rullarna. En femhundring på Tradera kanske?

Just 6600CL har jag inte provfiskat, men SM-serien var riktigt bra och eftersom den är i nyskick så borde den väl vara värd en slant? Har själv en SM-5600C som efter många år av fiske i sött/bräckt- och saltvatten fortfarande går klockrent (givetvis med en del service mellan varven, men det är allt). Den säljer jag aldrig.

Kommentera

Jag skulle gissa på 650-800 kr på Tradera då du har kartong och alla tillbehör kvar. Tycker personligen att rullen är värd mer då det är en potent rulle, men efterfrågan på dessa har aldrig varit särskilt stor.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
          Jag skulle gissa på 650-800 kr på Tradera då du har kartong och alla tillbehör kvar. Tycker personligen att rullen är värd mer då det är en potent rulle, men efterfrågan på dessa har aldrig varit särskilt stor.
          Nej, de är inte särskilt efterfrågade. Jag så att en likadan hade gått på tradera för 450kr. den var rätt sliten utvändigt, så några hundra till är nog rimligt för en i fint skick. Men som sagt, ge den några chanser till.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 602 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57