Gummibåtar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummibåtar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bomber_5000

Tycker att en båt i den storleksklassen är för liten för spinn och jerk.Trolling kan fungera hjälpligt.Min åsikt är att båten bör vara minst tre meter lång.Dessutom bör durken bestå av plywood eller aluminium skivor.Trälattor eller uppblåsbar botten sviktar för mycket.Båten bör också ha en riktig akterspegel så att man kan använda en riktig motor på minst 8 till 10hk.En mindre motor orkar inte plana båten,särskilt om man är två+utrustning.En gummibåt är dessutom väldigt trögrodd.Båtar i den storleksklassen och kvaliten som krävs kostar från ca 10000kr och uppåt nya.Bra märken är bla Zodiac,Avon,Brig,Plastimo,Grand och Quicksilver.Av dessa är de fyra sista billigare i inköp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      Bomber_5000

Tycker att en båt i den storleksklassen är för liten för spinn och jerk.Trolling kan fungera hjälpligt.Min åsikt är att båten bör vara minst tre meter lång.Dessutom bör durken bestå av plywood eller aluminium skivor.Trälattor eller uppblåsbar botten sviktar för mycket.Båten bör också ha en riktig akterspegel så att man kan använda en riktig motor på minst 8 till 10hk.En mindre motor orkar inte plana båten,särskilt om man är två+utrustning.En gummibåt är dessutom väldigt trögrodd.Båtar i den storleksklassen och kvaliten som krävs kostar från ca 10000kr och uppåt nya.Bra märken är bla Zodiac,Avon,Brig,Plastimo,Grand och Quicksilver.Av dessa är de fyra sista billigare i inköp.
      Då blir det nog ingen gummibåt för mig. Lite för mycket pengar för mig. Får komma på nån annan lösning. Tack iaf.

Kommentera

Hej.
        Återupplivar tråden.
        Har lite ångest över hur jag ska göra. Funderar på om man ska köpa en

eller ta det lite billigare alternativet

Tänkte i så fall hänga på en MinKota 50 på den. Bör duga till att fiska från i mindre sjöar. Någon som har erfarenhet av dessa båtar eller att fiska från en gummibåt?
        tack

Kommentera

Har en Honwave gummibåt med högtrycksbotten som jag kört med nåt år. Börjat tröttna lite på att stå och stampa på pumpen.

Någon som testat en billig madrasspump till cigguttaget, typ sån som säljs på Biltema/Rusta?
          Bara till att få i lite lagom med luft först för att sedan köra sista med vanliga pumpen. Spar säkert lite tid och jobb om det funkar.

Jag vet att det finns ordentliga pumpar med dessa kostar efter det också.

Kommentera

Chena.

Jag har o har haft flera olika 12 volts pumpar som jag kört antingen i cigg uttaget eller klippt sladdarna o lindat dom runt polerna på batteriet. Gör jobbet hyffsat fort osså behöver man bara köra i det sista med fotpumpen. Mycket smidigt. Har legat på 100 - 150:- ca. Rusta, Biltema, Jula, yadayadayada...

/D
            [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
            -Ta med skräpet hem.
            -Var ödmjuk.
            -Njut. Sluta hetsa o stressa.
            -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Fan va bra, då ska jag pröva det. Inga pengar direkt.

Tack, D!

Ses på sjön...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 425 svar
              239 414 visningar
              12 gillar