bästa abborrdraget? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bästa abborrdraget?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bästa abborrdraget?

hej!
    vad är det bästa abborrdraget?
    Älskar fiske, betestillverkning och självklart brudar!

Jag kör oftast med en svart/silver färgad Spigg. Funkar bra på lite grövre aborre. Men det mesta funkar på aborre, drag , spinnare, wobblers , fluga osv. själv som sagt föredrar jag wobblers.
    Skitfiske på er!

Kommentera

Helt klart en gul cury tail (jigg) , vet inte hur många abborrar jag får på det
      Mvh//Robert

Kommentera

Helt klar dem flesta former av små poppers Fast relaxjiggar funkar fin fint dom med.
        Specimenmetare är inga riktiga fiskare.

Kommentera

Helt klart wipp spinnaren specielt "egget".

Kommentera

Ursprungligen postat av Robban J
            Helt klart en gul cury tail (jigg) , vet inte hur många abborrar jag får på det
            Håller me te hundra procent, annars har ja haft grymma framgångar me Sure Catch:s Super Lucky!!
            Fishing4life

Kommentera

Ursprungligen postat av Rockarn91
              Håller me te hundra procent, annars har ja haft grymma framgångar me Sure Catch:s Super Lucky!!
              Beror på storlek på Abborre skulle jag vilja säga. Heddon Super Spook är ett grymt ytbete, fungerar inte det, tex om de vägrar ta beten i ytan av nån anledning, som tex det vart nu de senare vecorna för mig, De ligger å tjurar på botten. Då har jag kört med 45g storm jigg. Prova lite större shadjiggar, för att solla bort de mindre borrarna.

Kommentera

bagarn: Vad använder du för spö för att hiva iväg en 45-grammare? Blir det fortfarande kul att drilla borre på det? Perfekt i så fall!

Själv kör jag mest relax-jigg på UL, men hugger de i ytan så sätter man ju så klart på en popper! När inget annat fungerar så blir det en klassiker ABU reflex i svart/guld.. funkar alltid!

Edit: Inte det svar du vill ha kanske, men jag tror det handlar mycket mera om att lokalisera fisken och fiska betena på rätt sätt, än att välja exakt drag. När jag hittat ett bra stim brukar jag testa igenom 5-6 beten, och det brukar gå att få allihop att fungera...

Kommentera

Ursprungligen postat av GibsonSG
                  bagarn: Vad använder du för spö för att hiva iväg en 45-grammare? Blir det fortfarande kul att drilla borre på det? Perfekt i så fall!

Själv kör jag mest relax-jigg på UL, men hugger de i ytan så sätter man ju så klart på en popper! När inget annat fungerar så blir det en klassiker ABU reflex i svart/guld.. funkar alltid!

Edit: Inte det svar du vill ha kanske, men jag tror det handlar mycket mera om att lokalisera fisken och fiska betena på rätt sätt, än att välja exakt drag. När jag hittat ett bra stim brukar jag testa igenom 5-6 beten, och det brukar gå att få allihop att fungera...
                  Tjena.. Jag fiskar med ett Shimano Nexave Ax 6 fot. Upp till 30 gram. Men det är styvt nått hemskt. Använder det som lättjerk. Fiskar ytbeten å mindrejerk för abborre med det. Och större jigg oxå. Sjukt gött spö. Vet inte om det görs längre. Men jag köpte det i år i min lokala butik. Och abborren blir fortfarande väldigt rolig att fiska. Men det klart lite mindre fajt än med vanligt ul. Har ett Ul spö jag köpte för 6-7 år sen Berkley redwood tror jag det heter. 4.5 fot kast vikt upp till typ 5-6 gram. Där har man lite att göra =)

Fan vad kul UL fiske är.. =) tappade en gädda på runt 100cm igår. 4-7kg. Man hade lite att göra. Båten vände sig om när jag gjorde mothugg. Fiskar mkt vid risvasar så jag pressade så mkt jag vågade, han var uppe vid båten ett par gånger, men sen hände det klassiska. Gäddan var trött samtidigt som jiggen satt kasst. Han gled sakta mot mig öppnade lite på käften å raskade på huvuet, då flög jiggen. =)

Kommentera

Små gula jiggar eller bottenmete med mask om man vill ha mycket fisk. Mete med mört om man vill ha de stora. Men roligast är ytfiske med ytbeten som går walk the dog (zik-zack)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 410 svar
                    238 484 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Retroräven  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01