jag har precis köpt en daiwa certate från en japansk sida och betalat via paypal. vart hämtar man ut rullen när den kommit till sverige kommer den till postkontoret eller ska man hämta den någon annanstans eller kommer dom skicka hem den till dörren? sidan som jag handlat från är http://www.plat.co.jp/ om det är någon som köpt från denna sida förut så får ni gärna lägga en kommentar. det är första gången jag handlar från utlandet så jag vet praktiskt taget ingenting om vad som händer med min beställning. jag vet att dom skeppar med EMS men jag vet ju inte vad det innebär??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
skeppning av rullar från utlandet???
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av klackrusjag har precis köpt en daiwa certate från en japansk sida och betalat via paypal. vart hämtar man ut rullen när den kommit till sverige kommer den till postkontoret eller ska man hämta den någon annanstans eller kommer dom skicka hem den till dörren? sidan som jag handlat från är http://www.plat.co.jp/ om det är någon som köpt från denna sida förut så får ni gärna lägga en kommentar. det är första gången jag handlar från utlandet så jag vet praktiskt taget ingenting om vad som händer med min beställning. jag vet att dom skeppar med EMS men jag vet ju inte vad det innebär??
HEhe, bra koll du verkar ha Sådant skall man kolla innansigpic
-
Ursprungligen postat av RustygooseBe säljarma skriva att det är en present max värd 600kr så slipper du tullen, det går de oftast med på: =)
Precis.. be dom skriva "Gift" så slipper alla extra avgifter, sen kan man ju tycka att alla ska betala skatt anyway
Kommentera
-
Beror väl lite på om du har lantbrevbärare eller om du får paketlappen hem till dig? Ingen skillnad gentemot vanliga paket inom Sverige förutom att du kan få betala tull på din inköpta vara samt portot.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Börjar tullen kladda på paketet så kan det bli liggande där någon vecka. Inte särskilt bråttom dom inte . Annars så funkar det som ett vanligt paket.En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 411 svar
238 543 visningar
12 gillar