skeppning av rullar från utlandet??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skeppning av rullar från utlandet???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skeppning av rullar från utlandet???

jag har precis köpt en daiwa certate från en japansk sida och betalat via paypal. vart hämtar man ut rullen när den kommit till sverige kommer den till postkontoret eller ska man hämta den någon annanstans eller kommer dom skicka hem den till dörren? sidan som jag handlat från är http://www.plat.co.jp/ om det är någon som köpt från denna sida förut så får ni gärna lägga en kommentar. det är första gången jag handlar från utlandet så jag vet praktiskt taget ingenting om vad som händer med min beställning. jag vet att dom skeppar med EMS men jag vet ju inte vad det innebär??
    Senast ändrad av klackrus; 2006-07-08, 19:19.

Ursprungligen postat av klackrus
    jag har precis köpt en daiwa certate från en japansk sida och betalat via paypal. vart hämtar man ut rullen när den kommit till sverige kommer den till postkontoret eller ska man hämta den någon annanstans eller kommer dom skicka hem den till dörren? sidan som jag handlat från är http://www.plat.co.jp/ om det är någon som köpt från denna sida förut så får ni gärna lägga en kommentar. det är första gången jag handlar från utlandet så jag vet praktiskt taget ingenting om vad som händer med min beställning. jag vet att dom skeppar med EMS men jag vet ju inte vad det innebär??

HEhe, bra koll du verkar ha Sådant skall man kolla innan
    sigpic

Kommentera

jag har ju kollat runt på hemsidan men jag antar att det inte är särskilt många svenska köpare så det står mest information för amerikaner osv. jag antar att jag får mejla dem o fråga ifall dom vet. annars får jag väl bara hoppas på det bästa

Kommentera

De skickar de till uthämtningsställe typ ICA. Du kan få betala lite mer om tullen kladdat på ditt paket. Själv köpt 4 st rullar via ebay senaste månaden, varav tre från Hong Kong. Klockrent.
        /Richard

Kommentera

Tullavgift

Be säljarma skriva att det är en present max värd 600kr så slipper du tullen, det går de oftast med på: =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rustygoose
            Be säljarma skriva att det är en present max värd 600kr så slipper du tullen, det går de oftast med på: =)

Precis.. be dom skriva "Gift" så slipper alla extra avgifter, sen kan man ju tycka att alla ska betala skatt anyway

Kommentera

Beror väl lite på om du har lantbrevbärare eller om du får paketlappen hem till dig? Ingen skillnad gentemot vanliga paket inom Sverige förutom att du kan få betala tull på din inköpta vara samt portot.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Börjar tullen kladda på paketet så kan det bli liggande där någon vecka. Inte särskilt bråttom dom inte . Annars så funkar det som ett vanligt paket.
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 411 svar
                238 543 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01