bluefox vibrotail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bluefox vibrotail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bluefox vibrotail

Hey boys !
    Är det bara jag som saknar den gamla hederliga gummifirren Vibrotail från Bluefox ?
    Jag har verkligen scannat av internet i jakt på en sån, men hittar bara nån enstaka på typ ebay, o då hamnar frakten på närmare 200:-
    Känns mindre lockande !
    Har blivit ett litet personligt vendetta det här, så nu är jag på jakt efter en att låna så jag kan ta mått på varenda detalj på den, dra en ritning i CAD för att sedan cnc-fräsa ut en 2-delad gjutform för både kroppen och skallen !

Finns det nån som har en sådan i gömmorna så skrik gärna till ! Det är den stora modellen jag söker =)

Click image for larger version

Name:	testtt.jpg
Views:	1
Size:	213,9 KB
ID:	1857669

Happy fishing !

//Johan

Det betet har jag många (barndoms-) minnen av, tyvärr så har jag inte haft något på många många år...
    Senast ändrad av ajoan; 2018-06-23, 18:23.

Kommentera

Kan ha en sån liggandes. Osäker. Men vilka mått är det på den stora modellen? O spelar det nån större roll när du säkert kan ändra måtten i en cad ritning? Ska kolla !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Kan ha en sån liggandes. Osäker. Men vilka mått är det på den stora modellen? O spelar det nån större roll när du säkert kan ändra måtten i en cad ritning? Ska kolla !!!
        Självklart går det att skala måtten i cadprogrammet, men om jag inte har nån stor som referens så vet jag ju inte exakt hur stor den ska göras !

/J

Kommentera

Har gott om dom, själva jigghuvudet och kroken var inte bra på dom i slutet, använder tablett eller fotbollshuvud, en liten trekrok i buken med ch-gul limkula var och är ett suveränt gösbete.

Kommentera

Jag har en blå/vit omtuggad fast har ingen aning om det är stor eller liten storlek.
            Någon som kan storlekarna?
            Hade tänkt lägga ut den på Tradera men har inte kommit till skott än.
            Är någon intresserad så ge mig ett bud!
            /svennis

Kommentera

Har nog några med i min blandlåda skulle jag tro. Kan kolla sen, isf kan du få de som finns.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av johanguran Visa inlägg
                Självklart går det att skala måtten i cadprogrammet, men om jag inte har nån stor som referens så vet jag ju inte exakt hur stor den ska göras !

/J
                Vore intresserad av resultatet , går i samma funderingar själv .
                Spiggpimplare

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
                  Har gott om dom, själva jigghuvudet och kroken var inte bra på dom i slutet, använder tablett eller fotbollshuvud, en liten trekrok i buken med ch-gul limkula var och är ett suveränt gösbete.
                  Ja, jösses va fisk jag drog i min ungdom med den gummifirren.. Gös, gädda (9 kilo) och massor av abborrar ! =)

Ursprungligen postat av Svennis Visa inlägg
                  Jag har en blå/vit omtuggad fast har ingen aning om det är stor eller liten storlek.
                  Någon som kan storlekarna?
                  Hade tänkt lägga ut den på Tradera men har inte kommit till skott än.
                  Är någon intresserad så ge mig ett bud!
                  /svennis
                  Jag ska inte svära mig blå på det, men tror att den stora landar nånstans runt 10cm !

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                  Har nog några med i min blandlåda skulle jag tro. Kan kolla sen, isf kan du få de som finns.
                  Det vore ju helt vansinnigt snällt av dig isåfal! =)

Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
                  Vore intresserad av resultatet , går i samma funderingar själv .
                  Lovar att hålla alla uppdaterade i min strävan !

//Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av johanguran Visa inlägg
                    Hey boys !
                    Är det bara jag som saknar den gamla hederliga gummifirren Vibrotail från Bluefox ?
                    Jag har verkligen scannat av internet i jakt på en sån, men hittar bara nån enstaka på typ ebay, o då hamnar frakten på närmare 200:-
                    Känns mindre lockande !
                    Har blivit ett litet personligt vendetta det här, så nu är jag på jakt efter en att låna så jag kan ta mått på varenda detalj på den, dra en ritning i CAD för att sedan cnc-fräsa ut en 2-delad gjutform för både kroppen och skallen !

Finns det nån som har en sådan i gömmorna så skrik gärna till ! Det är den stora modellen jag söker =)

[ATTACH=CONFIG]100962[/ATTACH]

Happy fishing !

//Johan
                    Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
                    Det betet har jag många (barndoms-) minnen av, tyvärr så har jag inte haft något på många många PR...
                    Har letat fram mina Vibrotail, du och Andreas kan få 2st var en gul/vit och en blå/silver, vilken vikt på jigghuvudena kommer ni att använda? Vibben är en av 5 i topp bland shadar, har tagit flest gösar på den av alla mina beten, en trekrok vid bukfenan med en chautruse limkula. Skicka PM med adress, så postar jag i veckan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57