Haspelspö, rulle och lina.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelspö, rulle och lina..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rarenium å beastmaster ca 3000:- så en tusing xtra så behöver du inte bry dig om nya grejer på minst 10år så länge du sköter service

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Jag tycker ett Shimano beastmaster M eller MH är ett bättre köp en Berkely spöet.
      Om du inte skriver mer än så, tror du verkligen ts, (eller någon öht.) har någon nytta av ditt inlägg då?

Kommentera

Om du inte skriver mer än så, tror du verkligen ts, (eller någon öht.) har någon nytta av ditt inlägg då?
        Självklart annars hade jag inte skrivit det.

Ditt däremot förefaller ganska meningslöst

Kommentera

Jag tackar för alla tips och råd, men jag är ingen "proffsfiskare" och hade tänkt o lägga 1500-2000 på ett komplett set. Inte det dubbla 3000-4000:-

Det jag har tittat på och tror att jag har bestämt mig för är följande

Berkley Lightning HT902 M 15-40g 649:-
          Abu Garcia Revo S 30 1099:-

1748:-

Det är helt klart inom min budget. Sen en lina för 200-300 spänn. Då hamnar jag på 2 laxar vilket är vad min budget tillåter. Jag tackar för alla supertips om rullar som kostar lika mycket som min budget, men enbart med en rulle går det väl inte att fiska? Inte enbart ett spö heller?

Jag tror det här setet kommer göra mig glad. Det lär vara bättre än mitt iFish discovery eller mitt 299:- set abu garcia inköpt på jula för 6 år sedan.

Kommentera

Kommer bli kanon!

Kommentera

Tänkte bara uppdatera här genom att säga att det blev ett Berkley lightning 9fot, men bytte det senare till 8fot istället. Kändes bättre helt enkelt. Rullen blev en revo s30 och jag är skitnöjd med hela paketet! Fungerar riktigt bra. Tycker inte heller det är några större problem att kasta lättare beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av dfniklas Visa inlägg
                Tänkte bara uppdatera här genom att säga att det blev ett Berkley lightning 9fot, men bytte det senare till 8fot istället. Kändes bättre helt enkelt. Rullen blev en revo s30 och jag är skitnöjd med hela paketet! Fungerar riktigt bra. Tycker inte heller det är några större problem att kasta lättare beten.
                Trevligt! Vad blev det för lina?

Kommentera

Juste,

Hur lätta beten kan du kasta?
                  15g, 12g, 10g, 7g, 5g?

Kan nog vara intressant för andra att veta.
                  Om du även kan ange hur tunga beten du kan kasta är det också intressant. Kan bli bra input för andra som söker "allroundspön".

Kommentera

Det blev en fireline grön.. Lyckades till och med att spola på den själv! Med lite nylonlina i botten så klart

Angående vikt på dragen så körde jag spinnare på 7g utan några som helst problem. Tyckte det fungerade likvärdigt med mitt 5-15g spö. Fick iväg spinnaren längre med detta spöt. Än så länge har jag bara kastat 30gs och det har fungerat kanon! Har ett 50g men det får bli vid nästa tillfälle!

Har även dragit upp min första gädda någonsin. Med nytt spö och ny rulle. Första fisketuren, kändes bra! Ett monster på 2kg hängde sig i andra änden! Riktigt roligt

Kommentera

Det blev en fireline grön.. Lyckades till och med att spola på den själv! Med lite nylonlina i botten så klart

Angående vikt på dragen så körde jag spinnare på 7g utan några som helst problem. Tyckte det fungerade likvärdigt med mitt 5-15g spö. Fick iväg spinnaren längre med detta spöt. Än så länge har jag bara kastat 30gs och det har fungerat kanon! Har ett 50g men det får bli vid nästa tillfälle!

Har även dragit upp min första gädda någonsin. Med nytt spö och ny rulle. Första fisketuren, kändes bra! Ett monster på 2kg hängde sig i andra änden! Riktigt roligt
                      Ha, ha. Underbart!
                      Välkommen i gänget!

/// Det glädjer mig extra att du hittat ett tydligt allroundspö. Det verkar ju alltså finnas spön som a) funkar både för abborre och gädda och b) gör fiskaren glad och nöjd. Utan att vara dyrt eller t.o.m. två olika spön. Gott.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57