Idag kom posten med mina hybridlager, keramisk knivbullt, olja och fett som jag beställde igår. (Från en firma i Täby)
Så då blev det ju givet att göra en storservice av min Amba 6500c Pro Shop.
Efter service och puts så blev det en tur ner till Älven å provkasta någon timme.
Största skillnaden jag märkte var att rullen blev tyst! Å det var ju mycket därför jag ville uppgradera. Sen att kastlängderna blev lite längre kom som en bonus
Började spöregna så då passade jag på att förlänga korkhandtaget på spöt som jag retat mig på, då det kändes för kort. Tog neder delen (10cm) från ett donator spö som passa perfekt i storlek och form.
Limmade även in en blyvikt på ca 35 gram i nederdelen av handtaget för att få lite mer balans i spöt.
Å nu har limmet torkat och solen tittar fram!
Perfekt då blire fiske igen 😀
Vad har ni andra gjort med eran fiskeutrustning idag?
Så då blev det ju givet att göra en storservice av min Amba 6500c Pro Shop.
Efter service och puts så blev det en tur ner till Älven å provkasta någon timme.
Största skillnaden jag märkte var att rullen blev tyst! Å det var ju mycket därför jag ville uppgradera. Sen att kastlängderna blev lite längre kom som en bonus
Började spöregna så då passade jag på att förlänga korkhandtaget på spöt som jag retat mig på, då det kändes för kort. Tog neder delen (10cm) från ett donator spö som passa perfekt i storlek och form.
Limmade även in en blyvikt på ca 35 gram i nederdelen av handtaget för att få lite mer balans i spöt.
Å nu har limmet torkat och solen tittar fram!
Perfekt då blire fiske igen 😀
Vad har ni andra gjort med eran fiskeutrustning idag?
Kommentera