Vad har ni gjort med era fiske grejer idag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni gjort med era fiske grejer idag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har för tredje gången vart och känt på mitt ena favoritspö och kunnat konstatera att rullfästet fortfarande inte vuxit fast av sig själv..
    Får ge det några chanser till innan man får ta tag i problemet på ett mer seriöst vis..
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Köpte en Daiwa Luna 300L i veckan och har idag gjort service, spolat på lina samt monterat den på ett Sling Blade. Hoppas jag får ordning på båten nån dag nu så att jag kan ge mig ut på sjön.
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Spolade på ny nylonlina på amban idag. Provade beställa via ebay. 1000m 0.45 för 185:-
        Trots sin grymma styrka så kändes linan grymt smidig.

.

Kommentera

Jag har gjutit upp lite fler färger på min jigg och tillverkat lite nya stingers samt sett över krok och ringar på alla riggar i stingerslådan. Hade tänkt ta en kvällstur, men sparar mig nog tills imorgon.

Kommentera

Beställt ett nytt spö från en butik i Tyskland. Ett bulldawg hall of fame spring 8'3 3/4-4oz. Ser fram emot att få fiska med det! Även monterat lite krokar på en del beten bland annat nya göswobblers från betesbyggaren ag86.
            Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Riggat upp nyaste kittet, en availtrimmad ambassadeur 2500ci och ett daiwa prorex ags 10-30g. Trevlig uppsättning som ska provfiskas ikväll. Click image for larger version

Name:	20170620_155509.jpg
Views:	1
Size:	1 004,8 KB
ID:	1784263

Kommentera

I dag har jag inte gjort så mycket med fiskegrejerna... Som vanligt började jag dagen med att njuta av anblicken av spön och rullar som sitter på väggen i min sovkabyss, men sedan kallade andra plikter på förmiddagen.
                Eftermiddagen var lite väl blåsig, men tankade båten, lyfte i det nyladdade batteriet till elmotorn och satte fast kryckan med givaren till VJ-lodet.
                Tog en genomgång i asken med vertikaljiggar och riggade för första gången en blå/silver(eller pärlemor) Westins Teez köpt för ett par år sedan. Blåsilver kom lite i skymundan när vita jiggar med grågrön eller gråsvart rygg visade sig vara modellen här i sjön.
                Kollade också upp att krokarna är vassa och att jag har lämpliga stingers/tafsar och lite bra reservskallar.
                Tog bort en skadad spöring från vertikalspöt och kollade fluorcarbontafsen på det och på lättspinn/jiggspöt.
                Nu återstår att gå igenom fiskeväskan ännu en gång och kanske byta ut en ask med spinnare och skeddrag mot dropshotgrejer. Och lägga fram långkalsongerna. Ladda bryggaren och göra några mackor.
                För i gryningen i morgon ska jag göra desto mer med grejerna. Vid midnatt är det nämligen göspremiär och traditionen får inte brytas! De senaste åtta åren, förutom ett år då jag var sjuk, har jag varit först och tämligen ensam på sjön den morgonen...
                Ser ut att bli lite blåsigare än önskvärt, därav funderingarna på dropshotgrejer.
                Skit fiske!
                Gösta

Kommentera

Fick ialla fall använda håven
                  Nästa gång är det min fluga som sitter i fisken.
                  13.95 kg

Kommentera

Vad skulle jag upp å göra??? Nordlig vind, en tappad liten borre å en decimetergös på Kopyto, två pet på vertikaljigg - mellan 03.00 å 07.00... Men kaffet å mackorna satt fint i soluppgången. Å nu är det ett år kvar till nästa premiär.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                      Vad skulle jag upp å göra??? Nordlig vind, en tappad liten borre å en decimetergös på Kopyto, två pet på vertikaljigg - mellan 03.00 å 07.00... Men kaffet å mackorna satt fint i soluppgången. Å nu är det ett år kvar till nästa premiär.
                      Du kom ihåg den i år!
                      /Ingemar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 436 svar
                      240 826 visningar
                      12 gillar