Ursprungligen postat av posiedon
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken rulle?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Santahur tror ni att att ett carpspö skulle funka för gädd mete flötes trolling och trolling med glidparavan?
spöna funkar. dock kan 12 fot kännas lång att använda som "båtspö". men funkar gör det absolut, ett karpspö (fox warrior xt är ett mycket prisvärt karpspö).Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Santahar du fram eller bakbromsad? nån som vet vad det är för skillnad på dom? är det lika bra eller är fram bättre eller bak? bal är ju mycket billigare ne fram
Kommentera
-
jag köpte en ny xt ra twinpower men är inte nöjd.. kuggkänsla vid belastning, bytt en gång fick en ny. den var likadan,.. jag har alltid kört med abus rullar men tänkte köpa shimano nu för alla sa att det skulle vara så jävla bra.. men jag är besviken.. rullen kostar 2000:- och håller inte så pass hög kvalité som vissa förespråkar.. jag har haft mängder med rullar men inte hittat nåt som är riktigt bra ännu tyvärr. nu har jag lagt till pengar till en frambromsad som kostar 1100:- mer.. om inte den håller måttet finns det ingen anledning att betala dyra pengar när man kan köpa en rulle för max 1000:- och den håller samma kvalité... kanske en tankeställare?..mvh robban
Ursprungligen postat av SantaKanske skulle förtydliga lite.
Val av rulle Jag har kollat på super gt ra och Twin Power XT RA och jag hade tänkt mig det till gädda. Vilken av domma 2 rullar hade ni valt. Nån som har nån av dom som kan komma med omdömme? Nån som har båda som kan säga om det är nån märkbara skillnad? är det värt dom extra pengarna?
Sen hade jag ju tänkt att skaffa ett spö till detta. jag har kollat på ett beastmaster 10" 20-50 gram. Är detta ett vettigt gäddspö? är det lagom ryggrad i ett sånt?
Dom sett jag har tänkt att fiska är.
Ett kasta med från båt lite lättare beten Till dom tyngre betena har jag ju mitt jerkspö med rulle som jag tänkte ha.
Två flötestrolla med det efter gädda
Tre Meta gädda
Vad hade ni satsat på för spö?
Snälla svara
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Santaok det låer ju lite oroveckande att den inte håller måttet. men vad tror du att du kommer vinna på den frambromsade då? Jag menar tror du nite det kommer bli samma shit med den då?
Kommentera
-
Jag har dels en shimano 4000 GT RA och en Twinpower 1000 FA. GT RA har jag haft en del strul med, lagren som sitter innanför veven har rasat flera gånger och glappar. Har fått rullen utbyt en gång och lagren bytta en gång.
Twinpower rullen är ju den frambromsade och är helt underbar. Har inte haft den så länge så hur den håller i längden kan jag inte uttala mig om. Men den är av märkbart högre kvalitet när man fiskar med den. Inga glapp eller missljud som det alltid varit i GT RA.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösarenligt butiken så är den bakbromsade och frambromsade helt skillda rullar. och det kan jag förstå.. den bakbromsade har grafit chassi och den frambromsade ett alu chassi, den bakbromsade har hybrid spole plast/metall medans den andra har ren alu mm. det finns saker som skiljer sig. och den frambromsade är som sagt 1100:- dyrare och då kan man fråga sig varför, svaret bör så bli att den frambromsade är mer påkostad (förhoppningsvis). mvh robban
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav fiiorBeast HD2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-12-30, 21:31 -
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 424 svar
239 265 visningar
12 gillar